Avatarele din metaverse, accesorizate cu ultimele creații Gucci (P)

Scris de | 19 ianuarie, 2022
Avatarele din metaverse, accesorizate cu ultimele creații Gucci (P)

Metaverse-ul este cu siguranță unul dintre cele mai discutate subiecte în ultimele luni de zile. Dar ce este, mai exact, acest lucru? Metaverse reprezintă o combinație între multiple ramuri ale tehnologiei, precum realitatea virtuală, realitatea augmentată și videouri, unde utilizatorii “trăiesc” într-un univers digital. Criticii în domeniu îl numesc chiar “următorul internet”, fiind predecesorul internetului pe mobil, ca impact în viețile oamenilor.

Mark Zuckerberg susține că avatarurile vor fi la fel de comune precum sunt acum pozele de profil de pe platformele sociale, însă spre deosebire de acestea, nu vor fi ceva static, ci vor fi o reprezentare 3D a utilizatorilor, chiar și a expresiilor și gesturilor acestora.

Mai mult de atât, compania Facebook a luat decizia de a-și schimba numele în Meta, iar Mark își dorește să o afilieze cu noua galaxie de posibilități, care este Metaverse. Dar ce conține acest Metaverse, mai exact? Acesta conține Roblox, o platformă în care utilizatorii pot crea jocuri și spații pentru alți utilizatori, și Fortnite, una dintre cele mai populare platforme de jocuri multiplayer. Tim Sweeney, CEO al Epic Games Inc, compania care creează Fortnite, a declarat că metaverse are potențialul de a deveni o parte de trilioane de dolari a economiei globale.

Revenind la avataruri, este evident faptul că fiecare utilizator dorește ca reprezentarea lor în lumea virtuală să arate cât mai bine, iar acest lucru a oferit un “nou început” lumii fashion-ului. Spre exemplu, casa Gucci a vândut o geantă virtuală pentru o sumă de 4000 de dolari, chiar mai scumpă decât geanta fizică- toate acestea pentru ca avatarul unei persoane să fie în pas cu ultimele tendințe.

“Cine știe cum va arăta această industrie în 10 ani? Vrem să începem înaintea tuturor, pentru a prinde viteză și câștiga avans în fața oricărui alt brand. În plus, este locul ideal în care lumea fashion-ului, a muzicii, a filmelor si tehnologiei pot crea lucruri extraordinare”- a declarat Marco Bizzarri, CEO al casei Gucci. De altfel, Alessandro Michele, directorul de creație Gucci vede Metaverse ca fiind un nou teritoriu de explorat.

Imaginea de mai sus prezintă o grădină virtuală Gucci pe platforma Roblox. Orice utilizator care “se plimbă” prin jocul online Roblox poate descoperi alte avataruri care poartă genți, pălării sau ochelari de soare Gucci, parte a ediției limitate a colecției GUCCI for Roblox, create întocmai pentru noua generație de fani ai brandului, care petrec multiple ore jucându-se online. “Generația Z este singura care poate considera că un produs virtual poate fi chiar mai valoros decât unul fizic. În acest mediu, totul este despre libertatea de exprimare. Sunt foarte mulți utilizatori care se strâng pentru a socializa și pentru a se conecta cu alți prieteni, însă doresc să se reprezinte în lumea digitală prin fashion” a declarat Christina Wootton, vice președintele Roblox.

Deși accesoriile sau îmbrăcămintea achiziționată pot fi purtate doar pe platforma Roblox, suntem siguri că acesta este doar vârful icebergului numit Metaverse. Crearea unei piese couture, în viața reală, poate dura zile sau chiar săptămâni, comparat cu programarea unui template sau design nou pentru un articol vestimentar, care poate dura doar câteva minute. Acest spațiu este ideal pentru a da frâu liber creativității – devenind astfel mediul perfect pentru titani ai lumii fashionului, cunoscuți pentru identitatea excentrică si inedită, precum Gucci, Balenciaga etc. 

Descoperă acum colecția 2022 de ochelari a casei Gucci, disponibilă pe koptic.ro, singurul site din România destinat 100% ochelarilor de designer.

Etichete: , , ,