Cum arată vânzările de smartphone-uri premium în trimestrul 1? Apple rămâne numărul 1, cu peste jumătate din vânzări

Scris de | 24 iunie, 2022
Cum arată vânzările de smartphone-uri premium în trimestrul 1? Apple rămâne numărul 1, cu peste jumătate din vânzări

Conform Counterpoint, volumul vânzărilor de smartphone-uri premium a scăzut la nivel global cu 8% față de anul trecut, dar a avut totuși o performanță mai bună decât piața totală de smartphone-urk, care a scăzut cu 10 procente. Acesta este al optulea trimestru în care piața premium a depășit creșterea globală a pieței de smartphone-uri, ceea ce sugerează că acum cumpărătorii se uită mai atent la smartphone-urile high end.

Apple continuă să conducă piața premium de telefoane mobile, depășind 60% pentru al doilea trimestru consecutiv, cu iPhone 13 care a fost cel mai bine vândut model la nivel global în fiecare lună, începând cu 2021.

Cota Samsung a fost în scădere, iar asta s-a datorat datorită unei lansări întârziate a seriei Galaxy S22 față de lansarea de la începutul anului trecut a seriei S21. Cu toate astea, S22 are performanțe bune în general, cu S22 Ultra un succes care combină seria S și gama Note acum. A fost cel mai bine vândut smartphone Android din segmentul premium în trimestrul 1 din 2022.

Oppo a fost al treilea cel mai mare brand din segmentul premium, urmat de Xiaomi și de Vivo.

Telefoanele pliabile câștigă ușor ușor tracțiune, piața fiind acum dominată de Samsung. Volumul vânzărilor de smartphone-uri fold a crescut cu 184% fațp de anul trecut pe segmentul premium, deși reușește să smulgă doar 3% din volumul total de vânzări din segmentul premium. Urmează să intre mai mulți jucători pe segmentul de smartphone-uri pliabile și pe măsură ce prețul va scădea este posibil ca acest tip de dispozitive să devină mai populare.

Deși volumul vânzărilor în segmenul premium a scăzut față de anul trecut, acesta a crescut în importanță, aproape 3 smartphone-uri din 10 vândute provenind din segmentul de top, cea mai mare cotă din primul trimestru. Iar valoarea vânzărilor crește ușor datorită prețului mediu de vânzare.

Etichete: , ,