Meta a anunţat joi seara, pe 21 iulie că va face o schimbare importantă în Facebook, lansând tab-ul Feeds, prin care vrea să concureze mai abitir cu TikTok. Se pare că FB vrea să „spargă” conţinutul pe care îl consumăm din News Feed în categorii.
Până acum noi consumam atât conţinut personal, adică postări ale prietenilor, postări de pe paginile pe care le urmăream, dar şi postari sugerate de Facebook în zona News Feed. Odată cu noua versiune, propagată încă de joi seara, Meta a separat aceste zone. Home este noul nume pentru primul tab văzut când porniţi aplicaţia şi este gândit pentru descoperirea de conţinuturi bazate pe algoritm: Reels, Stories şi altele.
Apoi apare tabul Feeds, acolo unde veţi vedea postari recente de la prieteni, grupuri, pagini Facebook şi favorite, dar fără posturi „Suggested For You”. Acesta este un upgrade important, deoarece în multe cazuri ratăm postari de la prieteni, grupuri şi pagini din cauza unei avalanşe de conţinuturi sugerate de algoritm. Aici apărea problema şi motivul pentru care mulţi renunţau la Facebook. Apăreau şi multe postări sponsorizate, e drept.
Trebuie spus că postările de la prieteni şi cei dragi vor apărea în continuare în tabul Home, dar vor fi înconjurate de sugestii determinate de un sistem cu machine learning. În Feed apar şi reclame, ce e drept. Update-urile vor sosi pe aplicaţia Facebook de pe iOS şi Android în săptămânile următoare. Feeds va afişa postările în mod cronologic şi va fi customizabil. Cumva este o revenire la varianta veche de Facebook, în acelaşi timp concurând mai mult cu TikTok.
În plus, Instagram va denumi orice video care are sub 15 minute un Reel. Şi Insta a lansat recent un flux cronologic de postari.