Apple mărește numărul de reclame pe care le afișează în aplicațiile sale

Scris de | 16 august, 2022
Apple mărește numărul de reclame pe care le afișează în aplicațiile sale

Apple ar urma să mărească în curând numărul de reclame pe care le afișează în aplicațiile sale din iOS, iPadOS și MacOS, conform lui Mark Gurman de la Bloomberg. Acesta indică faptul că gigantul din Cupertino caută să își extindă afacerea de advertising și testează deja un nou model de afișare a reclamelor în Apple Maps, care oferă recomandări bazate pe căutările utilizatorului.

La momentul actual, Apple arată reclame în App Store, News și Stocks, precum și în aplicația Apple TV+. Dezvoltatorii au și opțiunea de a plăti Apple pentru ca aplicațiile lor să fie promovate pe anumite căutări în App Store. Reclamele din aplicațiile de News și Stocks apar ca bannere, similare cu cele pe care le găsești pe website-uri, în timp ce Apple TV+ arată reclame legate de MLB Friday Night Baseball.

Funcția ATT (App Tracking Transparency) a fost integrată de Apple odată cu lansarea lui iOS 14.5 și a afectat în mod semnificativ veniturile din advertising pentru dezvoltatori. ATT oferă utilizatorilor opțiunea de a „opri” metodele de tracking pe care le folosesc dezvoltatorii pentru a arăta reclame ”targetate” (destinate unui anumit tip de utilizator).

Conform unui raport al Financial Times realizat în acest an, politica de app tracking a celor de la Apple a costat platformele de social media aproape 10 miliarde de dolari. Compania de cercetare a pieței Omdia estimează că veniturile Apple din reclame au crescut la 3,7 miliarde de dolari în 2021.

Etichete: , , , , , ,

Sursa: Gurman: Apple to show more ads inside its first-party apps