NASA ar putea folosi lasere de mare putere pentru a elimina deşeurile spaţiale

Scris de | 17 martie, 2023
NASA ar putea folosi lasere de mare putere pentru a elimina deşeurile spaţiale

De câţiva ani multipli observatori ai boltei cereşti se declară nemulţumiţi de cantitatea tot mai mare de deşeuri cosmice din orbita Pământului, aşa numitul space junk creând un veritabil câmp de obstrucţie pentru orice telescop. NASA caută soluţii şi printre altele propune lasere de mare putere.

O nouă analiză NASA a descoperit că deşeurile spaţiale vor putea fi reduse semnificativ în sub 10 ani, cu ajutorul unor lasere. Toate aceste bucăţi de metal, sticlă, plastic şi alte materiale au fost generate de 60 de ani de lansările de rachete. Deşeurile afectează negativ inclusiv Staţia Spaţială Internaţională, care a trebuit să cârmească afară din calea lor de 2 ori doar în ultima săptămână.

Şi sateliţii tot mai mulţi din reţeaua Starlink a lui Elon Musk complică situaţia în orbită joasă a Pământului. Omenirea ar fi trimis în spaţiu peste 15.000 de sateliţi de la lansarea lui Sputnik în 1957 şi doar 7200 din ei mai sunt operaţionali. Un alt studiu din revista Science menţionează că există 100 de trilioane de bucăţi de „gunoi spaţial” plutind pe lângă Terra.

Laserele par să fe soluţia NASA, atât unele de la sol, cât şi unele purtate de nave în orbită. Sunt luate în calcul şi braţe robotice care să culeagă manual fiecare obiect din spaţiu. Se discută şi de rachete care să împingă cele mai mari şi periculoase 50 de obiecte în afara orbitei. Agenţia Spaţială Europeană va testa un sistem de curăţenie a space junk-ului în 2025, iar NASA face teste cu un sistem de 1 miliarde de dolari gândit pentru a prelua părţi din Staţia Spaţială Internaţională după anul 2030.

Etichete: , , , ,