Apple Search ar putea înlocui Google pentru căutări de pe iPhone

Scris de | 2 octombrie, 2023
Apple Search ar putea înlocui Google pentru căutări de pe iPhone

În timp ce Google și Microsoft explorează posibilitățile noi deschise de inteligența artificială, compania Apple pare că este mai degrabă interesată să intre într-un domeniu vechi de zeci de ani: căutările online. Conform unui raport publicat pe Bloomberg în cadrul newsletter-ului Power On, Apple experimentează cu soluții proprietare pentru căutări online, plănuind probabil o eventuală „despărțire” de Google în viitor.

Apple lucrează de mulți ani la o soluție proprietară de căutări

Google este motorul de căutare implicit pe toate dispozitivele Apple vândute de foarte mulți ani, iar acest parteneriat este unul benefic atât pentru Apple, cât și pentru Google. Cele două companii au contracte care valorează miliarde de dolari anual, exclusiv pentru păstrarea motorului de căutare Google pe toate iPhone-urile, iPad-urile și computerele Mac vândute, dar Apple ar putea schimba asta în viitor.

Mark Gurman de la Bloomberg, jurnalist specializat pe activitatea companiei Apple, spune în articol că Apple se „joacă” de mulți ani cu tehnologia de căutări, implementând deja anumite rezultate care nu sunt realizate cu ajutorul Google sau Bing. Totuși, tehnologia de căutare de la Apple nu pare să fie încă la un nivel competitiv, fiind cu mult în urma soluțiilor populare din piață.

Testele Apple implică momentan aplicațiile proprii, cât și căutările locale de pe dispozitive. Compania a luat în considerare, la un moment dat, chiar și cumpărarea Bing de la Microsoft, pentru a-și accelera prezența în acest spațiu. Discuțiile au rămas însă în stadiu incipient, Apple renunțând la această achiziție.

În prezent, Apple încasează 8 miliarde de dolari din căutări, procent anual de la Google de pe dispozitivele sale

Miza Apple în acest spațiu este, desigur, profitul. Apple deja încasează cam 8 miliarde de dolari de la Google, care reprezintă o parte din reclamele pe care Google le afișează în căutările pe dispozitivele companiei. Întrucât această sumă reprezintă doar o parte din încasările totale din reclame din căutări, Apple are șansa de a păstra toți banii generați dacă își dezvoltă propria soluție.

Apple deja îl are angajat pe John Giannandrea, fost executiv în cadrul Google, care spervizează divizia sa de machine learning și AI. Echipa sa a dezvoltat deja un motor de căutare Apple, numit momentan „Pegasus”, care va fi implementat mai întâi pe App Store, pentru a oferi rezultate mai precise.

Momentan, Apple nu vorbește despre astfel de planuri în public. Ba chiar reprezentanții săi laudă Google atunci când este nevoie și spun că nu există planuri de a renunța la acest parteneriat, întrucât serviciile oferite de partenerul său sunt „cele mai bune”. Gurman spune însă că aceste declarații ar putea fi o încercare de a proteja înțelegerea între Apple și Google de implicarea guvernului, care ar putea obliga companiile să „spargă” acest parteneriat și să ducă la pierderea a miliarde de dolari în încasări pentru Apple.

Etichete: , , ,

Sursa: Bloomberg