REVIEW Kingston Fury Renegade: SSD rapid și bun pentru PS5-ul tău

Scris de | 11 octombrie, 2023

Și dacă tot am mai vorbit noi acum ceva vreme despre PlayStation 5 și variile metode de upgrade la stocare care există pe piață, astăzi a sosit timpul să vorbim poate despre cea mai bună dintre ele. Am avut ocazia să testez un SSD de la Kingston, în speță Fury Renegade NVMe de 2B, un mediu de stocare care merge la fel de bine și în orice build de PC care suportă PCIe 4.0, însă pe care am ales să-l instalez în consola din dotare, pentru a spori considerabil vitezele de boot și rulare a jocurilor care sunt din ce în ce mai demanding din acest punct de vedere în ultimii ani.

Așa că să trecem la treabă și să vă detaliez experiența mea. Cum am mai vorbit despre modalitatea de instalare aici pe connect.ro, nu voi mai intra iarăși în toate detaliile, deoarece acum cred că știe mai toată lumea, dintr-o sursă sau alta, că nu ai nevoie de nimic mai mult decât de o șurubelniță, mânuțele proprii și aproximativ 3 minute din viața ta. Ce pot însă să vă spun este faptul că e destul de important să optați pentru un mediu de stocare cu heatsink, sau cel puțin să vă cumpărați o soluție pasivă de răcire third party și să puneți mâna s-o montați dacă nu aveți deja, deoarece răcirea consolei celor de la Sony are nevoie și de o mână de ajutor când avem parte de viteze atât de mari.

Heatsink „de la mama lui”

Din fericire, Fury Renegade vine echipat deja cu așa ceva și, practic, nu trebuie să faci nimic, ci doar să montezi tot ansamblul așa cum îl vei scoate din cutie. Mai departe, vom efectua o formatare rapidă atunci când sistemul va detecta noua componentă, lucru care se rezolvă la fel de simplu, și ești „good to go”. Mai rămâne doar să muți jocurile de pe stocarea internă a consolei, cel puțin pe cele AAA, care sunt mai mari și cer ceva mai mulți cai putere.

Acest prim contact abia îți va arăta cu ce avem de a face în review-ul de astăzi, iar jocurile care mie îmi ocupau cel mai mult spațiu, cum ar fi God of War Ragnarok (85GB) sau EAFC 24 (aprox. 45GB) au făcut switch-ul pe stocarea proaspăt instalată într-un timp extrem de scurt. Ragnarok s-a mutat de colo colo în puțin peste un minut, iar EAFC în cam jumătate din acest timp. Asta înseamnă că avem parte de viteze de peste 6500 MB/s în consolă, care se apropie vertiginos de rezultatele marketate de producător pentru acest SSD atunci când este instalat într-un PC. Desigur, vei aștepta în continuare destul de mult atunci când vei descărca un joc direct pe stocarea instalată separat, însă aici este o problemă a consolei, pe care o vedem și pe stocarea internă.

Timpi de încărcare reduși semnificativ

Un alt câștig destul de substanțial, acolo unde Fury Renegade reușește să se țină la același nivel cu stocarea internă de pe PS5, ba chiar s-o depășească în multe cazuri, este timpul de cold boot a jocurilor mai ofertante. Adică vei aștepta mai puțin atunci când deschizi Assassin’s Creed Mirage, de exemplu, decât dacă l-ai avea instalat pe stocarea internă, ceea ce este un win. De altfel, tot în cazul unor jocuri mai demanding, un RPG precum Cyberpunk de exemplu, timpul de încărcare dintre anumite zone ale Night City, sau dintre misiuni va fi și el mai redus, astfel că vei avea parte de o experiență de joacă ceva mai streamlined.

Bine, bine, am vorbit despre toate aceste avantaje, din punct de vedere al vitezei, avantaje pe care le poți resimți din plin atunci când vii acasă după o zi lungă la birou și tot ce îți dorești de la viață este să te relaxezi în fața consolei. Dar nu am vorbit și despre necesitatea unui spațiu suplimentar de stocare, pentru că aici avem parte, cel puțin în opinia mea, de un no-brainer. Mai ales dacă ești vreun împătimit de Call of Duty, jocurile din serie atingând și trecând deseori de pragul de 100 GB. Atunci când ajungem la acest nivel, da, vei avea nevoie de spațiu în plus, și nu oricum, dar unul care să fie și destul de rapid. Iar Kingston Fury Renegade ne oferă exact acest lucru.

Kingston Fury Renegade este un SSD PCIe 4.0 NVMe extrem de capabil, care poate fi folosit atât în PC-ul tău dar mai ales în PlayStation 5, acolo unde vei debloca cu ajutorul lui unele dintre cele mai rapide viteze de transfer disponibile la ora actuală pe console. Varianta pe care am testat-o eu și care îmi complimentează cu brio consola de acasă este cea de 2TB, însă poți găsi pe site-ul producătorului și la retailerii locali și alte capacități (500GB, 1TB, 2TB, 4TB).

Per total, sunt foarte mulțumit de alegerea făcută, iar experiența mea de gaming real-life, aia palpabilă, a avut parte de o îmbunătățire importantă odată cu adiția acestui SSD sub „capota” PS5-ului.