Cât de scump este abonamentul care te scapă de reclame pe Facebook și Instagram

Scris de | 1 noiembrie, 2023
Cât de scump este abonamentul care te scapă de reclame pe Facebook și Instagram

Meta a anunțat zilele trecute că va introduce abonamente pentru utilizatorii din Uniunea Europeană, care le va asigura o experiență de utilizare „ad-free”, adică fără reclamele care apar la tot pasul pe Facebook și Instagram. Prețul este însă unul destul de mare, pe care mulți vor prefera să nu îl plătească, dar este mai mic decât se vehicula în urmă cu doar câteva săptămâni. Compania justifică introducerea acestor abonamente opționale prin „regulamentele în continuă evoluție ale Uniunii Europene”.

Cât costă abonamentul fără reclame pe Facebook și Instagram

Practic, pentru a putea opera în Europa, companiile de tehnologie care afișează reclame și colectează date, trebuie să le ofere utilizatorilor și opțiunea de a se proteja de astfel de practici. Cei care nu vor reclame sau să li se colecteze și vinde datele personale mai departe pentru targetare de reclame, pot alege începând din luna noiembrie să plătească 10 euro pe lună dacă se abonează pe web, sau 13 euro pe lună dacă se abonează pe mobil (30% se duc către Google și Apple la orice tranzacție prin platformele lor), pentru aceste beneficii.

Aceste abonamente sunt separate de cele pentru verificare pe Facebook și Instagram, care costă cam 13 euro fiecare. Tot ceea ce primești este un feed fără reclame și promisiunea că datele tale sunt mai bine protejate. Pentru moment, abonamentul costă 10 euro și va acoperi atât contul de Facebook, cât și cel de Instagram, însă de pe 1 martie, pentru conturi extra vor fi percepute taxe în plus, de 6 euro pe web și 8 euro pe telefoane pentru fiecare cont în plus.

O mișcare similară a făcut și compania X, a lui Elon Musk, care a introdus un abonament de 16 dolari pentru a feri utilizatorii complet de reclame. Deja abonamentele mai ieftine ofereau înjumătățirea reclamelor afișate și bifa de verificare la pachet.

Cine va fi afectat?

Pe cine va afecta însă această decizie? Cel mai probabil companiile care fac reclame pe Facebook vor trebui să se adapteze la noile abonamente. Putem presupune că cei care vor alege să plătească 10 euro pentru a ascunde reclamele de pe Facebook sau Instagram sunt persoane pentru care 10 euro nu înseamnă mare lucru și își permit să cheltuiască 120 de euro pe an doar pentru a se feri de reclame și de a-și proteja datele de pe rețelele de socializare.

Aceste persoane erau, în general, targetate, cel mai probabil de reclame la produse mai scumpe, pe baza profilului lor de utilizator. Astfel, este posibil să dispară multe reclame la produse și servicii mai „premium”, întrucât publicul lor țintă ar putea să nu mai vadă acele reclame și să vedem o creștere a investițiilor în promovarea de produse și servicii mai ieftine. Pe Facebook și Instagram.

Cei care au deja ad-block probabil că nu vor fi deranjați de introducerea noilor abonamente, însă Meta ar putea să limiteze accesul la platformă pentru cei care folosesc astfel de metode. Recent, YouTube a început să blocheze complet accesul cu ad-block în ultimele săptămâni, după o perioadă limitată de test. Multi utilizatori raportează că platforma de la Google nu mai permite vizionarea fără dezactivarea ad-block.

De asemenea, cei care aleg să nu plătească, vor primi exact aceeași experiență Facebook și Instagram ca până acum. De altfel, aceste abonamente vor fi momentan disponibile doar în Europa, nu și în alte regiuni. Probabil că Meta așteaptă acțiune din partea autorităților pentru fiecare regiune în parte pentru a activa aceste funcții.

Etichete: , ,

Sursa: Facebook