YouTube adaugă un nou buton în aplicația de mobil, dedicat utilizatorilor plictisiți

Scris de | 6 noiembrie, 2023
YouTube adaugă un nou buton în aplicația de mobil, dedicat utilizatorilor plictisiți

YouTube se inspiră de la Netflix și introduce un nou buton în fluxul principal din aplicația de mobil. Acestea este dedicat celor care vor să se uite la un video, dar nu au inspirație pentru a căuta un clip anume, sau nu sunt atrași în mod special de recomandările din flux generate de algoritm. Butonul „Play Something” pare să fie momentan în teste și probabil că va fi integrat în aplicație oficial dacă se dovedește a fi un succes printre utilizatori.

Butonul anti-plictiseală pornește rapid redarea de clipuri în fluxul Shorts

Spre diferență de butonul similar din Netflix, care alege aleatoriu un episod dintr-un serial, sau un film, pe YouTube nu ești trimis pe un anumit video, ci se deschide clipurin în secțiunea Shorts. Aici nu primești doar clipuri aleatorii, ci clipuri pe baza intereselor tale, de la canale la care ești abonat, sau care se află în sfera ta de interes. Astfel, noul buton pare să fie mai degrabă o scurtătură către fluxul Shorts, care adaugă printre clipuri scurte și câteva clipuri „normale”. Astfel, YouTube pare că încearcă să te țină în aplicație cât mai mult, chiar dacă nu cauți ceva anume. 

Într-un fel, YouTube încearcă în acest fel să se apropie și mai mult de TikTok, fluxul Shorts fiind o alternativă la „For You” din aplicația de socializare chinezească. 

Butonul Play Something este doar cel mai nou experiment de la YouTube. Serviciul de streaming video realizează astfel de teste limitate la un număr mic de utilizatori înainte să le introducă drept funcții oficiale în test pentru abonații Premium sau ca funcții de sine stătătoare într-o variantă finală. Recent, YouTube a testat și realizarea de rezumate prin intermediul AI a clipurilor, oferind o descriere scurtă pe care o poți citi înainte să dai click pe un clip anume în limba engleză.

Tot în ultima perioadă, YouTube încearcă să limiteze accesul utilizatorilor care folosesc ad-block, dar începe să și scumpească prețul abonamentelor Premium pentru cei care doresc o experiență de utilizare fără reclame. Utilizatorii nu par să fie mulțumiți de această situație, dar deja încep să apară noi soluții de ad block, care pot trece peste limitările de la Google.

Etichete:

Sursa: Android Police