Mai mulți utilizatori de PlayStation se plâng că Sony le-a blocat conturile fără avertisment

Scris de | 5 decembrie, 2023
Mai mulți utilizatori de PlayStation se plâng că Sony le-a blocat conturile fără avertisment

Mai mulți utilizatori de console PlayStation s-au trezit peste noapte cu conturile de PlayStation Network blocate, fără posibilitatea de a afla motivul sau să poată să conteste decizia într-un fel sau altul. Sony oferă doar un mesaj generalist, care acuză „păgubiții” de fraudă, iar orice încercare de a lua legătura cu un reprezentant al companiei este refuzată. Sony nu a oferit încă o poziție oficială în legătură cu această situație.

Cei afectați nu-și mai pot accesa jocurile cumpărate de pe PlayStation Network

Mai mulți utilizatori își varsă frustrarea pe Twitter, Facebook, Instagram și pe forumul ResetEra, în căutarea de soluții sau măcar justificări pentru blocarea conturilor de PlayStation Network. Aceste conturi sunt absolut necesare pentru a putea folosi consolele PlayStation 4 și PlayStation 5, headset-ul PlayStation VR2 și noul dispozitiv handheld de streaming, PlayStation Portal. 

Atunci când contul de PlayStation Network este blocat, consola pe care folosești contul, nu mai poate fi conectată la internet prin intermediul acelui cont. Astfel, orice joc în format digital aveai pe cont, nu mai este accesibil. De altfel, nu mai poți accesa nicio cumpărătură digitală pe care ai făcut-o de-a lungul timpului pe platformă, fie că este vorba despre jocuri, DLC, filme sau alte tipuri de conținut. 

Sunt utilizatori care s-au trezit cu conturile blocate care aveau cumpărate jocuri în valoare de mii de dolari/euro, sau care au acum mai multe console și dispozitive PlayStation care nu mai pot fi folosite, întrucât jocurile erau atașate de respectivele conturi. 

„Acest cont a fost suspendat permanent de pe PlayStation Network din cauza încălcării temenelor și condițiilor serviciilor și regulamentului pentru utilizatori”, este mesajul pe care cei afectați îl primesc atunci când încearcă să se autentifice pe consolele lor PlayStation.

Au mai existat astfel de probleme în trecut în cazurile în care utilizatorii încercau să anuleze tranzacții realizate pe PSN, pe vremea când platforma nu permitea opțiunea de retur. Atunci când o bancă refuza transferul către PSN pentru tranzacții, contul respectiv era marcat automat drept un cont ilicit, care încearcă să fraudeze compania. De câțiva ani însă, Sony oferă opțiunea de „refund”, atât timp cât sunt respectate anumite condiții: să nu fi pornit jocul pe contul respectiv și ca cererea să fie într-o fereastră de câteva ore sau zile de la achiziție. 

Cei afectați acum spun că nu au nici tranzacții eșuate, nici alte tentative de fraudă. 

Etichete: , , ,

Sursa: The Verge