Cum vrea Meta să controleze mai bine conținutul generat cu Inteligența Artificială de pe rețelele sociale Facebook, Instagram și Threads

Meta anunță că a colaborat cu partenerii din industrie pentru a se alinia la standarde tehnice comune care să indice faptul că o parte dintr-un anumit conținut a fost creat cu ajutorul inteligenței artificiale. Capacitatea de a detecta aceste semnale va permite Meta să eticheteze imaginile generate de AI pe care utilizatorii le postează pe Facebook, Instagram și Threads.

Compania dezvoltă acum această capacitate și va începe să aplice etichete în toate limbile acceptate de fiecare aplicație în lunile următoare.

Când imaginile fotorealiste sunt create cu ajutorul funcției Meta AI, compania susține că se va asigura că utilizatorii săi sunt conștienți de implicarea AI, inclusiv prin plasarea de indici vizibili pe imagini și prin încorporarea de semne invizibile și metadate în fișierele de imagine. Utilizarea atât a marcajelor invizibile, cât și a metadatelor în acest mod îmbunătățește soliditatea acestor indicatori invizibili și ajută alte platforme să îi identifice.

Pe măsură ce conținutul generat de inteligența artificială se răspândește pe internet, Meta spune că a colaborat și cu alte companii din industrie pentru a stabili standarde comune de identificare a acestuia, prin forumuri precum Partnership on AI (PAI).

De asemenea, Meta mai spune că dezvoltă instrumente capabile pentru identificarea marcajelor invizibile la scară largă, cum ar fi informațiile „generate de AI” din standardele tehnice C2PA și IPTC. Aceasta permite etichetarea imaginilor de la Google, OpenAI, Microsoft, Adobe, Midjourney și Shutterstock pe măsură ce acestea implementează metadatele în imaginile create cu instrumentele lor.

În timp ce industria lucrează la aceste obiective, Meta va adăuga o funcție prin care utilizatorii pot „recunoaște” atunci când partajează clipuri video sau audio generate de inteligența artificială, astfel încât să poată fi adăugată o etichetă corespunzătoare.

Utilizatorii vor fi obligați să utilizeze acest instrument de informare și etichetare atunci când postează conținut organic cu un videoclip fotorealistic sau un sunet audio realistic, care a fost creat sau modificat digital. În plus, Meta poate aplica sancțiuni în cazul în care această obligație nu este respectată.

„În cazul în care compania consideră că un anumit conținut creat sau modificat digital reprezintă un risc ridicat de a înșela publicul cu privire la o chestiune importantă, poate adăuga o etichetă mai proeminentă pentru a furniza mai multe informații și context utilizatorilor”, se mai arată în comunicatul trimis de reprezentanții Meta.