80% din influencerii europeni nu marchează postările plătite

Scris de | 15 februarie, 2024
80% din influencerii europeni nu marchează postările plătite

Un studiu realizat de Comisia Europeană asupra a 24 de țări, printre care se numără și România, dezvăluie că nu mai puțin de 80% din influenceri nu marchează publicitatea pe pagina lor. Mai exact, nu se folosesc de uneltele pe care platformele de social media le pun la dispoziția lor pentru marcarea publicității și nici nu indică într-un alt mod corespunzător că au primit sume de bani pentru a recomanda sau a spune că utilizează anumite produse. Uniunea Europeană se pregătește să pună în vigoare o legislație care să adreseze fix această lipsă de transparență dintre influenceri și urmăritorii lor.

În total, au fost verificate postările a 576 de influenceri. Un total de 97% dintre aceștia publicau conținut cu scop comercial, însă doar 20% îl marcau corespunzător. De asemenea, mai puțin de jumătate dintre influencerii care exercitau o activitate comercială (78% în total) erau și înregistrați pentru a face asta în țara lor. Mai mult de o treime (38%) din ei nu au folosit uneltele de pe social media pentru marcarea publicității (spre exemplu, marcajul de „paid partnership” de pe Instagram) și au preferat să folosească termeni precum „colaborare”, „parteneriat” sau să adreseze mulțumiri brand-ului ale cărui produse le promovau.

O problemă se observă și în ceea ce privește influencerii care își promovează propriile produse. 40% dintre cei verificați de Comisia Europeană își promovau propriile branduri, produse sau servicii, și 60% dintre cei care făceau asta nu marcau publicitatea atunci când postau despre ele.

Legile actuale indică, bineînțeles, că influencerii care promovează branduri pe platforme precum Instagram, TikTok, YouTube, Facebook, X sau Snapchat trebuie să clarifice atunci când au fost remunerați pentru acest lucru. De asemenea, cei care vând produse trebuie să se conformeze cu legile de comerț din Uniunea Europeană.

Cercetarea Comisiei Europene nu va rămâne fără rezultat. Un total de 358 de influenceri sunt sub atenția autorităților din țările lor, urmând a fi investigați de acestea și contactați pentru a respecta regulile Uniunii.

Etichete: , ,