Încă un brand de smartphone-uri dispare de pe piață. Se va reorienta spre AI

Meizu 21

Producătorul chinez de electronice Meizu, cumpărat în urmă cu câțiva ani de către grupul auto Geely, a anunțat că se retrage de pe piața de smartphone-uri. Compania era cunoscută în urmă cu mai mulți ani drept un brand accesibil pentru tehnologii noi, dar în ultimii ani nu a mai reușit să țină pasul cu alți concurenți din această zonă. Probabil că din acest motiv, Meizu anunță acum că renunță la smartphone-uri și că va continua să lucreze la tehnologii din domeniul inteligenței artificiale.

Meizu, companie cumpărată recent de Geely, părăsește piața de smartphone-uri

Meizu pare că nu renunță complet la partea hardware, dar următoarele sale dispozitive vor fi fundamental diferite față de smartphone-urile „clasice”. Compania va dezvolta „terminale” echipate cu AI, care probabil vor fi integrate în mașinile mărcilor de la Geely, precum Polestar. De altfel, sisteme de infotainment care se conectează automat la smartphone-urile Meizu, cu Flyme Auto, erau realizate tot de către echipa sa.

Cei care se ocupau anterior cu dezvoltarea FlymeOS, skin-ul Meizu de Android, vor fi reorganizați în jurul dezvoltării de soluții AI bazate pe LLM-uri populare, precum ChatGPT de la OpenAI, sau alte soluții similare. Având în vedere că Meizu este o companie din China, iar produsele sale nu au fost disponibile de câțiva ani deja în afara acestei regiuni, probabil că echipa sa va opta pentru o soluție AI autohtonă.

Noul sistem de operare cu AI de la Meizu va fi lansat cândva în cursul anului 2024, iar primul produs hardware echipat cu acesta cândva spre sfârșitul anului. Compania promite că va păstra suportul software pentru telefoanele deja lansate, iar dispozitivele care sunt deja disponibile se vor comercializa în continuare.

Cel mai recent smartphone al companiei este Meizu 21, echipat cu Snapdragon 8 Gen 3 și un senzor principal de 200 megapixeli, similar în specificații cu Galaxy S24 Ultra de la Samsung. Acesta pare să fie ultimul smartphone „tradițional” al acestui brand.