Mult zgomot pentru nimic? Produsele AI precum ChatGPT sunt în centrul atenției, dar lumea nu le folosește

Scris de | 31 mai, 2024
Mult zgomot pentru nimic? Produsele AI precum ChatGPT sunt în centrul atenției, dar lumea nu le folosește

Foarte puțini oameni folosesc în mod regulat produsele cu inteligență artificială care sunt în centrul atenției în lumea tech, precum ChatGPT, conform unui studiu recent, efectuat în 6 țări. Nu mai puțin de 12.000 de oameni din Argentina, Danemarca, Franța, Japonia, SUA și Marea Britanie, au participat la acest studiu. În Insulă, spre exemplu, britanicii folosesc astfel de unelte cu AI doar în proporție de 2%.

Studiul a fost realizat de Reuters Institute și Universitatea Oxford, și relevă faptul că tinerii sunt mult mai interesați de această tehnologie, cei cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani fiind principalul eșantion. Dr. Richard Fletcher, care a lucrat la întocmirea raportului studiului, a vorbit cu BBC și a declarat că există o „nepotrivire” între promovarea pe care o primesc aceste produse AI și interesul public real cu privire la ele. Studiul a examinat în principal opiniile publicului cu privire la uneltele cu AI generativ.

Se pare că, indiferent câtă atenție au primit în media în ultimii ani produse precum ChatGPT, acestea nu au intrat încă în rutina multor oameni. „Părți mari ale publicului nu sunt neapărat interesate de AI-ul generativ, și 30% dintre oamenii din Marea Britanie spun că nu au auzit de niciunul dintre produsele cele mai cunoscute din acest domeniu, inclusiv ChatGPT” a declarat Fletcher.

Cu toate acestea, alte informații relevante descoperite de studiu susțin faptul că majoritatea respondenților se așteaptă ca AI-ul generativ să aibă un impact masiv asupra societății în următorii cinci ani, mai ales în ceea ce privește media și cercetările științifice. De asemenea, cei mai mulți cred că AI-ul generativ le va face viața personală mai bună, însă sunt pesimiști cu privire la impactul asupra societății, considerând că acesta va fi unul negativ. „Speranțele și temerile oamenilor cu privire la AI generativ diferă foarte mult în funcție de sector” a declarat Fletcher. „Oamenii sunt în general optimiști cu privire la utilizarea AI-ului generativ în științe și sănătate, dar reticenți cu privire la folosirea sa în presă și jurnalism, și îngrijorați cu privire la efectele pe care le poate avea asupra siguranței jobului lor”.

Etichete: , , , ,

Sursa: AI products like ChatGPT much hyped but not much used, study says