În cea mai nouă idee de tipul „cum să facem și mai mulți utilizatori să ne deteste și să părăsească aplicația”, Instagram vrea să integreze reclame peste care nu poți trece și pe care vei fi forțat să le vezi pentru a putea să folosești în continuare rețeaua socială. Descoperit de TechCrunch, testul Instagram forțează utilizatori să se uite la o reclamă scurtă înainte de a putea da scroll mai departe.
„Testăm constant formate care pot aduce valoarea companiilor care își fac reclamă. Pe măsură ce testăm și înțelegem mai multe, vom veni cu update-uri cu privire la eventualele schimbări ale produsului nostru în urma acestui test” a declarat un purtător de cuvânt al Meta pentru cei de la Gizmodo.
Mișcarea celor de la Meta cu privire la introducerea acestor „pauze de reclame” pe Instagram nu e neapărat ceva surprinzător. Companiile mari încearcă să stoarcă fiecare picătură de atenție și bani din utilizatorii lor și să le servească cât mai multe reclame, lucru pe care îl vedem și la serviciile de streaming recent – Netflix, Max și Prime Video au introdus abonamente cu reclame și opresc acum împărțirea parolelor cu alte persoane. YouTube face același lucru, fiind de câțiva ani angrenată într-o bătălie cu toate programele de blocare a reclamelor.
„Pauzele de reclame sunt o nouă modalitate de a vedea reclame pe Instagram. Uneori va trebui să te uiți la o reclamă înainte de a continua browsing-ul” se arată în mesajul pe care un utilizator îl primește atunci când vede un astfel de „ad break”. Fiind vorba momentan de un test, nu există o garanție că Meta va introduce această funcție la nivel global, și pare mai degrabă o metodă de a testa și reacția pe care o au utilizatorii la introducerea ei. Judecând după răspunsurile online ale comunității, aș spune că aceasta va fi o metodă clară de a goni oamenii de pe Instagram.