Este acum mai ieftin să scapi de reclame pe Facebook și Instagram

Scris de | 13 noiembrie, 2024
Este acum mai ieftin să scapi de reclame pe Facebook și Instagram

Meta anunță că va aduce modificări în felul în care va oferi reclame pe platformele sale în Uniunea Europeană, dar și că va reduce costul abonamentului pentru cei care vor să scape complet de reclame cu 40%. Astfel, compania americană speră să se conformeze mai bine la regulamentul DMA din Europa, care cere companiilor mari să fie mai responsabile cu datele utilizatorilor și să permită o concurență loială. Asta înseamnă, de multe ori să scadă din controlul pe care îl are asupra datelor clienților, sub amenințarea unor amenzi foarte mari.

UE forțează Meta să ofere opțiuni de reclame mai puțin intruzive

În primul rând, abonamentele Meta, introduse anul trecut la prețuri destul de mari, vor fi ieftinite. Compania anunță că începând de astăzi, 13 noiembrie, acestea au prețuri reduse cu 40%. Asta înseamnă că de la 10 euro pentru un abonament Meta „ad-free” pe o platformă, acesta este redus la 6 euro (30 lei), în timp ce un abonament realizat prin aplicațiile de mobil, unde Google și Apple își aplică propriul comision, ajung la 8 euro (40 lei). De asemenea, prețurile vor fi reduse și pentru adăugarea unei platforme în plus pe abonament (Facebook, sau Instagram, după caz) la 4 euro (20 lei), respectiv 5 euro (25 lei) pentru mobil.

Cei care au deja abonamente fără reclame la Facebook sau Instagram nu vor trebui să facă nicio modificare. Prețul redus va fi aplicat automat pe conturile lor de la următoarea factură.

Pentru cei care nu doresc să plătească pentru a renunța la reclame, Facebook va oferi și o opțiune pentru reclame mai puțin personalizate. Compania spune că va reduce sursele de date pe care le folosesc pentru a aduce reclame personalizate pentru utilizatori, pentru cei care doresc asta. Utilizatorii vor fi întrebați, din nou, dacă vor să continue să primească reclame „relevante” pentru ei, bazat pe istoricul pe care îl au pe toate platformele Meta și pe internet, în general, unde Meta poate să urmărească activitatea, sau dacă doresc o experiență mai puțin personalizată.

Această opțiune din urmă este nouă și este realizată pentru a se alinia la regulamentele GDPR și DMA din Uniunea Europeană. Compania avertizează că va introduce reclame fără opțiune „skip” în anumite componente ale rețelelor sale de socializare. Utilizatorii care aleg să treacă la o experiență mai puțin personalizată vor avea opțiunea de a se întoarce la vechea experiență de utilizare, cu tracking, din setările contului.

Comisia Europeană are o anchetă în desfășurare în legătură cu activitatea companiei Meta și respectarea regulamentelor DMA. În cazul în care aceasta nu respectă legea din postura de „gatekeeper”, amenzile ar putea atinge miliarde de dolari, întrucât sunt raportate procentual la încasările anuale ale companiei.

Sursa: Meta