Meta aduce o schimbare importantă la măsurarea audienței pe Facebook

Scris de | 18 noiembrie, 2024
Meta aduce o schimbare importantă la măsurarea audienței pe Facebook

Facebook își schimbă principala metodă de măsurare a metricilor de performanță pentru conținut, adoptând „vizualizările” (views) ca metrică principală, aliniindu-se astfel cu sistemul folosit de Instagram.

Ce înseamnă asta? Vizualizările vor fi măsurate nu doar pentru conținut video, ci și pentru fotografii, postări text și alte tipuri de conținut. Adam Mosseri, șeful Instagram, a explicat în vară că utilizarea unei singure metrici coerente pe toate platformele Meta va ajuta creatorii să înțeleagă mai bine performanța conținutului lor.

Pentru reels, o vizualizare este înregistrată de fiecare dată când videoclipul este redat. Pentru restul tipurilor de conținut, o vizualizare este înregistrată de fiecare dată când conținutul apare pe ecranul unui utilizator, iar dacă același utilizator îl vizualizează de mai multe ori, fiecare instanță este numărată.

Meta a extins această funcție și la Threads, adăugând un contor de vizualizări la postări, în încercarea de a oferi creatorilor mai multă transparență asupra performanței conținutului. Totuși, deși această metrică poate fi utilă pentru branduri, pentru utilizatorul obișnuit, valoarea ei este mai puțin evidentă. Una e să afli câte persoane au văzut postările tale, dar alta să înțelegi de ce au apărut acestea pe ecranele lor.

Vizualizările au fost un subiect de interes și pentru Elon Musk, de când a preluat Twitter (acum numit X). Asemenea altor metode de măsurare create de companiile tech, metricile precum „vizualizări” sau „impresii” sunt adesea arbitrare. După cum știe orice influencer, aceste metrici se pot schimba rapid, pe măsură ce platformele actualizează prioritățile, adeseori în funcție de interesele lor de business. În prezent, se pare că Meta vrea un singur lucru: să te țină cât mai mult timp cu degetul pe ecran, făcând scrolling.

Advert 61

Etichete: , , , , , ,

Sursa: The Verge