ChatGPT, chatbot-ul foarte popular al celor de la OpenAI, este gratuit în acest moment, deși există și o versiune plătită care include mai multe funcții. Ambele sunt disponibile fără reclame acum, însă acest lucru s-ar putea schimba foarte curând, pe măsură ce gigantul AI caută o metodă de a-și crește profiturile. Astfel, într-un interviu cu Financial Times, CFO-ul Sarah Friar nu a negat posibilitatea de a introduce reclame pentru utilizatorii care nu plătesc pentru ChatGPT în viitor, deși există anumite îngrijorări ale companiei cu privire la acest lucru. Friar vede asta ca pe o posibilitate de a mări profiturile, așa cum am spus, din cauza faptului că menținerea serverelor AI are un cost uriaș.
Deși OpenAI are o valoare de peste 150 de miliarde de dolari, compania ar fi cheltuit 5 miliarde doar în acest an pe antrenarea modelelor sale de inteligență artificială. Vânzarea de reclame pe ChatGPT ar fi o soluție importantă de a monetiza platforma, și de a o menține disponibilă pentru utilizatori în mod gratuit. În acest an, OpenAI a angajat deja mai multe persoane care lucrau în departamentele de advertising de la Meta și Google, iar Friar spune că trebuie să fie atenți cu privire la „unde și când” vor fi implementate eventualele reclame. Ea a sugerat însă și că acest lucru nu s-ar întâmpla în viitorul apropiat.
În ciuda faptului că există zvonuri că Sam Altman, CEO-ul OpenAI, ar începe să fie mulțumit cu ideea de a introduce reclame în ChatGPT, acesta a spus în trecut că le consideră o „ultimă măsură” și nu este un fan al utilizării lor. Momentan, OpenAI cere 20 de dolari pe lună pentru ChatGPT Plus, o versiune mai avansată a chatbot-ului care permite accesul la cele mai recente modele de limbaj, include o limită mai mare de mesaje și generarea de imagini. Compania are și planuri speciale de abonament pentru echipe și afaceri.
În 2024, Apple a realizat un parteneriat cu OpenAI pentru a integra ChatGPT în Siri, funcție care va sosi odată cu iOS 18.2. Deși surse din industrie spun că Apple nu a plătit pentru această înțelegere, se pare că OpenAI va putea promova abonamentul la ChatGPT Plus direct din aplicația de setări a telefonului, o mișcare nemaiîntâlnită până acum pe un sistem atât de închis ca cel al iPhone-ului.