Google către UE: nu vom verifica informațiile de pe serviciile noastre

Scris de | 17 ianuarie, 2025
Google către UE: nu vom verifica informațiile de pe serviciile noastre

Cu doar câteva zile înainte ca Donald Trump să fie învestit în funcția de președinte al SUA pentru cel de-al doilea mandat, Google a anunțat Comisia Europeană că nu are de gând să includă verificări pentru autenticitatea informațiilor în serviciile sale, așa cum este scris în codul de bune practici pentru combaterea dezinformării din Europa. Compania spune că va continua să folosească metodele de moderare a conținutului pe care le oferă deja și că le va îmbunătăți în viitor, dar nu se angajează să respecte noile cerințe UE.

UE cere de la Google verificări și modificări de algoritm pentru combaterea dezinformării online

Aceste informații au fost publicate de Axios, publicație care susține că a citit scrisoarea adresată către Renate Nikolay, director general adjunct al Comisiei Europene, prin care Kent Walker, președintele afacerilor globale în cadrul Google, a explicat poziția companiei. Acesta spune că acest cod de bune practici „pur și simplu nu este potrivit sau eficient pentru serviciile Google”.

Conform acestui regulament, Google ar trebui să realizeze verificări pentru rezultatele pe care le afișează în căutări, și să dezmintă informațiile false acolo unde acestea sunt identificate, sau să confirme informațiile adevărate. De asemenea, Google ar trebui să modifice ierarhia rezultatelor de pe motorul său de căutare și de pe YouTube la nivel de algoritm. Astfel, conținutul „fals” ar trebui să scadă în rang în căutări, în timp ce conținutul factual ar trebui să fie ridicat.

Reprezentanții Google spun însă că sistemele sale de moderare funcționează bine, oferind exemplul anului 2024, care a fost un an electoral aglomerat la nivel mondial, iar Google s-a descurcat să filtreze dezinformarea pe platformele sale. Walker a mai vorbit și despre faptul că YouTube include acum note pentru context de la comunitate, utilizatorii putând contribui la verificarea informațiilor de pe platformă. Această funcție este similară cu cea de pe rețeaua X a lui Elon Musk și va fi adoptată și de către platformele Meta (Facebook, Instagram și Threads) în viitorul apropiat.

De asemenea, Google va continua să identifice și să marcheze conținutul realizat prin intermediul inteligenței artificiale pe platformele sale, în încercarea de a informa utilizatorii despre faptul că acel conținut este fabricat.

Comisia Europeană ar urma să transforme codul de bune practici în lege în viitorul apropiat, dar majoritatea platformelor americane nu par să își dorească asta. Ba chiar traiectoria acestora este în direcția opusă, probabil din frica sancțiunilor pe care administrația Trump le-ar putea aplica celor care nu se aliniază cu viziunea noului președinte. Nu este clar însă ce se va întâmpla la nivel legal în Europa dacă aceste companii nu vor respecta legile UE.

Etichete: , , , , ,