Valve interzice afișarea de reclame agresive în jocurile de pe Steam

Scris de | 12 februarie, 2025
Valve interzice afișarea de reclame agresive în jocurile de pe Steam

Reclamele agresive care întrerup experiența în jocurile de pe telefon sunt acum interzise în jocurile de PC distribuite prin platforma Steam. Valve a decis să blocheze prin secțiunea de Termeni și Condiții orice joc care folosește modelul freemium cu reclame.

Steam încurajează vânzarea de conținut in-game în locul reclamelor

Modelul Freemium se dovedește de departe cel mai de succes mod de a lansa jocuri pe telefoane, dar trebuie să ai nervi de oțel și răbdare pentru a trece peste toate reclamele cu cronometre false, cu numărătoare inversă falsă, sau butoane „X” care nu închid nimic. Valve a arătat acum foarte clar că astfel de lucruri nu vor fi permise pe magazinul său de jocuri de pe PC, Steam. Acest tip de activități ar duce la interzicerea automată a jocurilor.

După cum a observat GamingOnLinux, documentația enciclopedică pe de platforma Steamworks de la Valve a fost actualizată pentru a fi mult mai clar că refuză să distribuie orice joc are un model de afaceri bazat pe publicitate. Niciun joc nu poate cere jucătorilor să vizioneze reclame pentru a putea continua și nici să ascundă elementele unui joc în spatele unei reclame. Valve merge mai departe, interzicând utilizarea vizionarii reclamelor pentru a obține avantaje, recompense sau timp în joc.

„Dezvoltatorii nu ar trebui să utilizeze publicitatea plătită ca model de afaceri în jocul lor”, spun instrucțiunile lui Valve. „Cum ar fi să solicite jucătorilor să urmărească sau să interacționeze în alt mod cu reclamele pentru a juca sau să pună jocul în spatele reclamei. Dacă modelul de afaceri al jocului tău se bazează pe publicitate pe alte platforme, va trebui să eliminați aceste elemente înainte de a fi expediate pe Steam”, spune regulamentul.

Compania sugerează migrarea la un model cu plata în avans, păstrarea jocului gratuit, dar cu vânzare de DLC plătit in-game.

Piața de telefonie mobilă dovedește însă că sunt milioane de oameni care se mulțumesc să treacă prin nenumărate reclame pentru a se juca gratuit. Totuși, Valve nu este complet împotriva reclamelor in-game, ci doar celor care întrerup experiența de joc. Compania spune că dezvoltatorii pot integra publicitate exact așa cum vedem și în viața reală, pe panouri publicitare din lumea virtuală.

Etichete: , ,

Sursa: Kotaku