Deși Intel promovează acum puternic procesoarele cu AI, care oferă tehnologii de ultimă generație, inițiativa nu are mare succes în vânzări. În schimb compania are vânzări tot mai bune de procesoare mai vechi, din generațiile Raptor Lake.
Vânzări slabe pentru procesoarele AI
Intel trece printr-o perioadă dificilă, iar acum se pare că noile sale cipuri AI pentru PC, puternic promovate, nu se vând așa cum se aștepta. Oamenii vor procesoarele din generația anterioară, mai ieftine, iar astfel apare o lipsă de capacitate de producție. Vestea vine în contextul în care CEO-ul a anunțat concedieri iminente, iar un raport financiar slab a dus la prăbușirea acțiunilor companiei.
Intel spune că clienții săi cumpără cipuri Raptor Lake, mai puțin costisitoare decât noile modele de PC AI. Cipurile Lunar Lake și Meteor Lake pentru laptopuri nu au prea avut succes.
În timpul raportului pentru rezultate financiare, Intel a anunțat că se confruntă în prezent cu o lipsă de capacitate de producție pentru nodul său de proces „Intel 7”. Compania se așteaptă ca această lipsă să „persiste în viitorul previzibil”. Aceasta este o evoluție neașteptată, deoarece cipurile Intel din generația actuală utilizează noduri de proces mai noi de la TSMC în loc de arhitectura mai veche. Intel este un maestru în planificarea capacității de producție, așa că această dezvăluirea indică o creștere neașteptată a vânzărilor produselor mai vechi.
Un analist de la Bernstein Research a făcut presiuni asupra oficialului Intel cu privire la implicațiile pentru viitoarele cipuri Panther Lake ale companiei. Acestea urmează să fie lansate la sfârșitul anului, mai ales având în vedere că iminentele perturbări tarifare nu au avut încă loc. Managerul Intel a declarat că lansarea Panther Lake rămâne în plan pentru finalul anului, iar compania se așteaptă la un succes continuu pe piața comercială, despre care a spus că precede de obicei adoptarea mai largă de către consumatori.
Totuși, adevărul este că inteligența artificială încă nu pare să aibă un „killer app” care ar aduce valuri de clienți în magazine pentru a cumpăra un laptop nou și scump. În schimb, majoritatea noilor soluții AI se învârt în jurul unor funcții care există deja în aplicațiile existente, cum ar fi chat-ul și software-ul de productivitate, care sunt mai nuanțate și nu suficient de atractive pentru a declanșa un val mare de adopție.