Rog Strix Scar 18

Xiaomi YU7: alternativa producătorului chinez la Tesla Model Y

Scris de | 23 mai, 2025
Xiaomi YU7: alternativa producătorului chinez la Tesla Model Y

Pe lângă telefoane și tablete noi, Xiaomi a anunțat oficial și o nouă mașină electrică, primul său SUV numit YU7. Aceasta este o mașină „înfrățită” cu SU7, sedane-ul sport pe care l-a lansat anul trecut și va intra în concurență directă cu Tesla Model Y și BYD Sealion 7, modele electrice similare în dimensiuni și capabilități.

Momentan, mașinile Xiaomi sunt disponibile la scară largă în China și încep timid să se extindă și în alte regiuni. Astfel, nu este surprinzător că noul SUV YU7 va fi disponibil pentru început doar în țara de origine. Compania anunță că va lua precomenzi începând din luna iulie.

Modelul Xiaomi YU7 păstrează liniile de design ale seriei SU7, dar vine cu dimensiuni mai mari, o gardă la sol mai ridicată și mai mult spațiu la interior și de depozitare. Vor exista trei variante de configurare: Standard, Pro și Max.

YU7 este disponibil în trei variante de configurare: Standard, Pro și Max

Modelul YU7 Standard va integra un singur motor electric (320 cai putere), cu accelerație de la 0 la 100 km/h în 5,88 secunde, cu tracțiune spate. Această variantă va beneficia de o baterie foarte mare, de 96,3 kW. În comparație, Tesla oferă baterii de 85 kWh pe modelele Long Range. Această baterie este și de tip LFP, deci poate fi încărcată la 100% constant, fără a afecta capacitatea pe termen lung. Interesant este că acesta este și modelul care oferă cea mai mare autonomie, deci dacă vrei să poți merge cât mai departe la o singură încărcare, trebuie să alegi varianta cea mai ieftină: 835 kilometri, conform Xiaomi.

Pe treapta imediat superioară există modelul Pro. Acesta folosește două motoare (496 cai putere) și oferă tracțiune integrală, integrează aceeași baterie și vine cu o accelerație mai bună, de 4,27 secunde pentru 0-100. Nu este o diferență foarte mare, dar tracțiunea integrală va asigura o stabilitate mai bună și performanță superioară în special pe drumuri înzăpezite. Din cauză că sunt folosite două motoare, autonomia scade la 770 km la o singură încărcare, dar nu este o diferență foarte mare.

În cele din urmă, modelul Max vine tot cu două motoare, dar cu 690 de cai putere și o accelerație 0-100 km/h de 3,23 secunde. Acesta este astfel modelul de performanță, care primește și o baterie puțin mai mare: una de tip NMC, teoretic bazată pe tehnologie mai veche. Totuși, această baterie mai mare este necesară pentru a asigura o autonomie de 760 km la o singură încărcare, un mic „downgrade” față de modelul Pro. Avantajul este motorizarea mai puternică, cu accelerație aproape de două ori mai rapidă decât modelul Standard.

Model Y de la Tesla este ținta Xiaomi cu acest SUV

Față de Model Y, avem autonomie mai bună în toate configurațiile datorită bateriilor mult mai mari, la dimensiuni și greutate similară. YU7 Standard va fi SUV-ul electric cu baterie sub 100 kWh cu cea mai mare autonomie din piață, atunci când va fi lansat în China.

Hardware-ul care controlează toată partea electronică este bazat pe platforma Nvidia Driver AGX Thor, deci ne putem aștepta la interfețe rapide și la funcții avansate de condus asistat. Moașinile Xiaomi au suspensie pe aer ajustabilă și o platformă de încărcare de 800V, care poate atinge maximum 897V. Astfel, încărcarea este foarte rapidă la stațiile cele mai moderne. Poți atinge între 10 și 80% încărcare în doar 12 minute, sau aproximativ 620km în 15 minute.

Ce nu știm încă este prețul. Dacă Xiaomi YU7 va veni la un preț comparabil cu Model Y, Tesla ar putea avea probleme mari, cel puțin în China, unde mașinile sale se vând încă destul de bine. În Europa și SUA, vânzările Tesla au început să scadă, pe de-o parte din cauza declarațiilor publice și politice ale lui Elon Musk, dar pe de altă parte și pe baza lansărilor de alternative din ce în ce mai competitive, în special de la companii chinezești (precum BYD).

Xiaomi se laudă că a vândut 200.000 de mașini SU7 în primele 12 luni de disponibilitate, depășind vânzările Ford și GM în categoria mașinilor electrice.

Etichete: , , ,

Sursa: The Verge