Mult așteptatul Project Kennan s-a dovedit a fi realitate în cadrul Xbox Games Showcase, duminică seară, când Microsoft și ASUS au dezvăluit că au lucrat împreună în ultimul an la crearea unor noi dispozitive handheld de gaming. Dispozitive, da, la plural, pentru că cele două companii vin cu două console portabile / handheld-uri ROG Xbox Ally. Acestea oferă o experiență completă Xbox pe Windows, destinată să fie mai prietenoasă și mai portabilă și care va „tăia” din complexitatea sistemului de operare, concentrându-se pe gaming.
ROG Xbox Ally este alb și este construit pentru gaming în 720p, în timp ROG Xbox Ally X este negru și oferă gaming în 900p-1080p. Ambele au același ecran de 7 inchi, cu ecran de 1080p, rată de refresh de 120Hz și suport VRR.


Xbox Ally se folosește de un proceosr AMD Ryzen Z2 A, combinat cu o memorie LPDDR5X-6400 de 16GB și stocare de 512GB pe un SSD M.2 2280. Fratele său mai mare, Xbox Ally X, are un upgrade de procesor la AMD Ryzen AI Z2 Extreme, memorie RAM de 24GB LPDDR5x-8000 și stocare pe SSD de 1TB, tip M.2.
Toate aceste specificații sunt extrem de similare cu ceea ce există deja din punct de vedere hardware pe piață, și ce este oferit chiar de ASUS, pe consolele sale portabile lansate până acum. Diferența stă însă la nivel de software, conform celor două companii. „Știm că pentru a duce experiența handheld la următorul nivel, nu putem face asta singuri” a declarat Shawn Yen, vicepreședintele diviziei consumer a Asus, într-o discuție cu cei de la The Verge, recunoscând că unii gameri găsesc navigarea prin Windows cu joystick-uri ca fiind „frustrantă și confuză”.

Ambele console Xbox Ally se vor deschide direct în interfața nouă, special realizată cu ajutorul celor de la Xbox, la care poți ajunge cu ușurință oricând doar printr-o apăsare a butonului dedicat Xbox. De asemenea, pentru a economisi putere și energie, handheld-ul nu va încărca întreaga experiență a unui desktop cu Windows, ci va deschide direct aplicația Xbox PC, care include toate jocurile tale de PC de pe Microsoft Store, Battle.net și „alte magazine” – Steam, Epic Games, etc.
Asta înseamnă că vei putea găsi acolo toate jocurile tale din Xbox Game Pass, Steam, Epic și multe altele, întocmai ca pe launcher-ul GOG spre exemplu. Ideea este că vei putea să deschizi imediat orice joc deții, indiferent de platformă, fie că este instalat pe handheld-ul tău, fie că îi faci streaming de pe Xbox Series X-ul tău de-acasă prin Wi-Fi, fie că îi faci streaming din cloud, prin Xbox Cloud Gaming. Rămâne de văzut cât de bine va funcționa totuși asta.

Xbox Ally arată ca și cum Microsoft și Asus ar fi luat un controller de Xbox și l-ar fi transformat într-o consolă, similar cu ceea ce Sony a făcut cu PlayStation Portal. Butoanele și priza sunt construite pentru a-ți pune ușor mâinile în jurul device-ului, ca să ai acces la toate controalele sale. Xbox Ally X are chiar și impulse triggers, la fel precum controllerele de Xbox moderne, astfel că vei putea să simți anumite detalii din jocuri prin semnalul haptic. Asus folosește un conector USB-C 4 care suportă Thunderbolt 4 pe Xbox Ally X, oferind posibilitatea de a conecta o placă grafică externă la consolă. De asemenea, este inclus și un port USB-C 3.2, precum și un cititor de carduri microSD UHS-II. Xbox Ally are în schimb două porturi USB-C 3.2. Nu avem încă detalii despre benchmark-uri sau performanță, dar ambele companii sugerează că autonomia va fi excelentă. Xbox Ally folosește o baterie de 60Wh, în timp ce Xbox Ally X una de 80Wh, cea mai mare disponibilă pe un handheld în ziua de azi.