Meta Connect, evenimentul care va prezenta cele mai noi inovații din domeniul VR și XR din partea companiei din spatele celor mai mari rețele de socializare, va avea loc pe 17 și 18 septembrie, dar deja știm care vor fi produsele care vor acapara discuțiile în următoarele zile. Compania a publicat din greșeală pe contul său de YouTube un clip scurt de prezentare în care putem vedea cea mai nouă inovație a sa: perechea de ochelari Meta Ray-Ban Display, prima echipată cu un ecran pe una dintre lentile.
Meta Ray-Ban Display se lansează la Meta Connect
Acesta pare să fie primul produs derivat din Project Orion, ochelarii prototip pe care i-a prezentat în urmă cu un an, tot la Meta Connect. Project Orion includea mai multe componente, precum un dispozitiv care oferea puterea de procesare, pe care îl ții în buzunar și o brățară, folosită pentru a recunoaște mișcările mâinii, pentru control.
Meta Ray-Ban Display pare să simplifice totul, probabil în încercarea de a aduce ochelarii la un preț mai accesibil. Astfel, partea de procesare rămâne integrată, iar numai una dintre cele două lentile primesc un display, cea din dreapta. Brățara de control rămâne, însă, întrucât vei avea nevoie să poți controla elementele grafice care apar, iar controlul s-ar putea să nu fie de ajuns.
În materie de design, noii Meta Ray-Ban Display par să fie puțin mai mari decât ochelarii din generațiile anterioare. Vorbim despre o ramă mai groasă, pentru a putea acomoda hardware-ul în plus necesar pentru ecran, și probabil o baterie mai mare care să îl susțină. Printre cazurile de utilizare promise apar câteva foarte interesante. Vei putea naviga prin servicii de hărți cu ecranul de pe lentile, vei putea vedea traduceri de text în timp real, vei putea citi și răspunde la mesaje de pe servicii de mesagerie și rețete în timp real atunci când găteși. Cu siguranță vor exista și alte funcții.









Zvonurile spun că noii ochelari vor fi puțin mai grei, la 70 de grame, față de 50 de grame pentru modelul lansat în urmă cu doi ani. Prețul pentru Meta Ray-Ban Display se zvonește că este de aproximativ 800 de dolari americani, deci probabil că vor veni undeva la sub 1.000 de euro în Europa.
Acest „leak” pare să confirme că modelul Ray-Ban Meta „standard” rămâne în ofertă, alături de ochelarii Oakley HSTN, lansați de curând. Seria Oakley va primi însă un nou model, numit Sphere, realizați în stilul ochelarilor pentru sportivi. Cea mai mare schimbare pare să fie amplasarea camerei central, deasupra suportului pentru nas. Fotografiile și filmările de pe acel model vor avea o perspectivă mai apropiată de ceea ce „vede” utilizatorul, nu dintr-o parte așa cum oferă ceilalți ochelari Meta de până acum. GoPro și Insta360 ar trebui să se îngrijoreze.