Samsung Electronics a prezentat pentru prima dată publicului primul său dispozitiv „Trifold”, un smartphone care se pliază în două locuri și se transformă într-o tabletă, în cadrul Asia-Pacific Economic Cooperation (APEC) CEO Summit, desfășurat la Gyeongju Expo Park Air Dome, în Coreea de Sud, în dimineața zilei de 28 octombrie.
Dispozitivul a fost expus în pavilionul companiei din cadrul evenimentului K-Tech Showcase, organizat ca parte a summitului APEC, marcând prima apariție publică a acestui produs care încă nu este anunțat oficial drept un produs comercial.
Samsung a dezvăluit Trifold-ul Galaxy Z, fără să anunțe detalii despre el
Telefonul tri-fold se deosebește clar de modelele pliabile convenționale prin prezența a două balamale, ceea ce îi permite să fie pliat de două ori. Este similar în dimensiuni cu Mate XT și Mate XTs de la Huawei, însă stilul de pliere și depliere pare să fie diferit. Samsung pare că utilizează și un ecran exterior, protejând astfel ecranul pliabil mai fragil la interior.
Spre diferență de pliabilele „tradiționale” cu ecrane aproape pătrate, raportul de aspect al trifold-ului Sasmsung este mult mai lat decât este înalt, făcându-l să semene mai degrabă cu o tabletă compactă. Dispozitivul nu a putut fi atins sau folosit, fiind expus doar într-o vitirnă de sticlă.
Chiar dacă Samsung nu oferă prea multe detalii, modelul prezentat este programat să fie lansat în cursul acestui an, iar conform informațiilor prezentate în cadrul evenimentului, va avea un ecran exterior de aproximativ 6,5 inci, similar seriei Galaxy Fold, și un ecran complet deschis de 10 inci la interior, comparabil cu o tabletă. Din cauza structurii complexe a balamalelor și a componentelor suplimentare ale afișajului, prețul de vânzare este estimat în jurul valorii de peste 3 milioane de won, adică mai scump decât un Galaxy Z Fold7.

Zvonurile vorbesc despre planul Samsung pentru o producție inițială între 50.000 și 100.000 de unități, cu o lansare limitată la câteva piețe, printre care Coreea de Sud și China, unde interesul pentru telefoanele pliabile este ridicat. Aceeași strategie a folosit-o Samsung și pentru Galaxy S25 Edge și mai nou cu casca Galaxy XR.
Chosun citează „experți din industrie” care spun că obiectivul acestui produs nu este neapărat vânzarea în masă, ci demonstrarea superiorității tehnologice și a imaginii premium a companiei.