Gerry McGovern, directorul de creație responsabil pentru noua și radicala direcție estetică a vehiculelor electrice Jaguar, a fost eliberat din funcție într-o manieră abruptă. Potrivit unor surse din interior citate de Autocar, despărțirea nu a fost una amiabilă, executivul fiind escortat fizic din birourile companiei la începutul acestei săptămâni.
Această mișcare drastică survine într-un moment de tranziție critică pentru producătorul auto, la doar o săptămână după instalarea unei noi conduceri executive. PB Balaji, fostul director financiar al grupului mamă Tata Motors, a preluat recent funcția de CEO, înlocuindu-l pe Adrian Mardell, într-o încercare de a redresa parcursul financiar și strategic al mărcii.
Conceptul care a divizat internetul
Tensiunile par să fi atins punctul culminant ca urmare a reacțiilor publice generate de viziunea artistică promovată de McGovern. Anul trecut, Jaguar a dezvăluit la Paris conceptul Type 00, un vehicul electric ultra-luxos în două uși, menit să prefigureze viitorul limbaj de design al mărcii. Cu toate acestea, formele masive și aspectul neconvențional al mașinii au „rupt internetul” într-un mod negativ, atrăgând un val de critici și ironii.



Comentatorii online au comparat vehiculul cu mașina Panterei Roz sau cu un accesoriu din universul Barbie, punând sub semnul întrebării direcția estetică a legendarului brand britanic. Nici rivalii din industrie nu au rămas indiferenți. Elon Musk, CEO-ul Tesla, a ironizat public campania de rebranding a Jaguar pe platforma X, întrebând retoric dacă compania mai are de gând să vândă mașini, în timp ce oficialii Lucid Motors s-au alăturat corului de critici.
Viitorul gamei electrice, sub semnul întrebării
Plecarea lui McGovern, după o carieră de 21 de ani în cadrul Jaguar Land Rover, ridică semne de întrebare serioase cu privire la viitorul companiei. Planul inițial prevedea lansarea unei game de vehicule electrice de lux, cu prețuri estimate în jurul a 150.000 de lire sterline (aproximativ 200.000 de dolari), primul model fiind programat pentru debut la jumătatea anului 2026.
Odată cu eliminarea principalului arhitect al acestei viziuni, este foarte probabil ca Jaguar să își reevalueze strategia de produs. Deși reprezentanții companiei au refuzat să comenteze oficial situația, analiștii anticipează modificări semnificative în ceea ce privește designul și poziționarea viitoarelor modele, sub supravegherea mai strictă a grupului Tata Motors.