Am primit la teste cel mai tare telefon pe care l-am văzut vreodată.
Uite aşa se face rating în televiziune, aşa se face trafic pe net, aşa se câştigă cititori. Scrii o propoziţie de mare impact, scoasă din context, o arunci şi interesează instantaneu. Sunt convinsă că mi-a crescut numărul de cititori la acest editorial, doar graţie acestei fraze introductive.
În primul rând pentru că oamenii sunt tentaţi să găsească mereu altceva, le place să se lase incitaţi, adoră senzaţia, iar chestiunile corecte nu vor fi niciodată interesante, pentru că nu au nimic spectaculos în ele; normalul e banal.
Dar să nu vă mai fierb, hai să vă povestesc. Highlight-urile lunii au fost fără îndoială prezentările aproape simultane a două telefoane spectaculoase, care vor împărţi piaţa cunoscătorilor în materie şi nu numai, pentru că orice om care le va vedea şi le va dori. La interval de doar câteva zile au fost lansate două telefoane care aparent au multe în comun, dar după teste vor ieşi la iveală diferenţele. Vedetele iPhone 4 şi Samsung Galaxy S au fost lansate, fiecare în stilul propriu, şi încearcă să câştige câţi mai mulţi fani, pentru că arată foarte bine amândouă, gem de tehnologie şi au nişte display-uri care te fac să uiţi de televiziunea HD cu campionatul de fotbal cu tot. La doar câteva zile de la lansarea mondială a lui Galaxy S, l-am primit la redacţie, spre surprinderea noastră generală. Fapt fără precedent în istoria de mai bine de opt ani a revistei connect, care întâmplător sau nu, a rămas printre foarte puţinele reviste din domeniul IT&C din România. Compania Samsung a ales să facă un gest de normalitate absolută, care iată, în ciuda celor spuse mai sus, devine totuşi senzaţional, şi să trimită la teste redacţiei connect vedeta incontestabilă a colosului coreean. Nu are rost să săriţi cu acuzaţii de părtinire sau altele şi mai mercantile. Nu se justifică. Pur şi simplu compania a decis să aibă o atitudine matură, elegantă şi conformă cu poziţia sa consolidată pe piaţa internaţională şi să le acorde importanţa cuvenită clienţilor săi, care sunt cititori ai revistei connect.
Dacă nu aţi înţeles foarte precis cum stau lucrurile, vă spun doar că, din păcate atitudinea unora dintre companiile şi agenţiile de publicitate
din România este mult diferită de a celor externe, care în mod firesc, cum lansează un produs, trimit instantaneu sample-uri presei de specialitate pentru a le testa şi scrie despre
acele modele. Ei, în România lucrurile sunt diferite.
De cele mai multe ori, noi suntem cei care le solicităm să ne trimită produsele şi ei sunt cei care uneori, nici măcar nu răspund mesajelor noastre, în cel mai dulce stil neaoş.
Sper din suflet să citească aceste rânduri cei mai mulţi dintre ei, vor şti cu siguranţă la ce mă refer. Poate îşi schimbă atitudinea, poate
se simt… Sper să citească şi toţi aceia care în general nu răspund la telefoane sau emailuri şi nu ştiu să spună acel atât de simplu şi reconfortant, până la urmă, „mulţumesc!”. Despre
profesionalismul unora dintre ei vorbeşte şi faptul că preferă să nu trimită produse la teste jurnaliştilor profesionişti, ci mai degrabă unor bloggeri, probabil în virtutea relaţiilor de prietenie sau din alte considerente.
Culmea este că unele firme româneşti mai mici, dar cred eu mai deştepte, ştiu să se promoveze mai bine decât unele mari, ei ne găsesc mai uşor. De aceea, ne şi face plăcere să-i promovăm,
chiar dacă nu au întotdeauna cele mai performante produse. Cât despre cel mai tare telefon al momentului, citiţi revista connect şi veţi afla în viitoarele
ediţii care este acesta, după sesiunile de testare în laboratorul profesionist al revistei connect. Deocamdată, eu pot să vă spun doar că Galaxy S are cel mai bun display pe care l-am văzut
vreodată. Mai multe, în paginile care urmează.