Diablo III: Tot ce trebuie să ştii despre mega hit-ul Blizzard

⇣ Sari la articol

Pare imposibil de crezut, mai ales pentru cei care îl aşteaptă de 12 ani, însă Diablo III este în sfârşit aici. De ce atâta tam-tam pentru un simplu joc PC? Vom încerca să clarificăm acest lucru în rândurile ce urmează.

În anul 1996 Blizzard North deschidea porţile iadului. La figurat, desigur, însă acesta a fost momentul în care primul joc din seria Diablo a văzut lumina zilei.

Un hack and slash cu un aer gotic care îţi propunea să îl opreşti pe Diablo, Lord of Terror şi să salvezi nu doar satul Tristram ci şi întreaga lume de forţele întunericului. Jocul a devenit instant un hit graţie gameplay-ului senzaţional, care te lipea de computer ore în şir, itemelor variate şi a poveştii cu îngeri şi demoni. Gamerii nu au cum să îi uite pe Deckard Cain, Griswold, Wirt cel şchiop, Butcher sau pe Archbishop Lazarus.

Primul Diablo introducea şi conceptul extrem de inteligent de obiecte neidentificate. Practic, jucătorul trăia pasiunea descoperirii de două ori, odată în momentul în care găsea obiectul într-un cufăr sau pe cadavrul unui monstru şi a doua oară în momentul în care îl identifica, dezvăluindu-i acestuia adevăratele puteri. Nimic nu se compara cu senzaţia de a vedea o simplă sabie devenind o armă unică, după ce a fost analizată de Deckard Cain.

A urmat apoi în 1997 şi primul expansion, Hellfire, care aducea noi zone, iteme şi o nouă clasă, Monk, în completarea celor trei iniţiale – Warrior, Rogue şi Sorcerer.

Jocul s-a bucurat de succes comercial şi critic şi a dat naştere unei continuări.

Diablo II soseşte în 2000, cu o serie de îmbunătăţiri, printre care serviciul online Battle.net, noi clase – Necromancer, Amazon, Paladin, Barbarian, Sorceress, noi locaţii – deşertul din jurul Lut Gholein, junglele din jurul Kurast, precum şi o multitudine de noi obiecte unice şi seturi.

Să nu uităm să menţionăm şi unul dintre cele mai comice nivele dintr-un joc video, clasicul Secret Cow Level sau video-urile impresionante pentru acea vreme.

În 2001 Blizzard a lansat expansion-ul Lord of Destruction, care a dus reţeta aproape de perfecţiune, introducând două noi caractere, Assassin şi Druid, un nou act, precum şi un sistem complex de îmbunătăţire a armelor cu ajutorul runelor sau a nestematelor.

Diablo II şi-a câştigat un loc în Cartea Recordurilor în 2000, devenind jocul cu cele mai rapide vânzări până în acel moment – peste 1 milion de copii în două săptămâni. Până în august 2001 jocul se vânduse în 4 milioane de exemplare pe tot globul.

Diablo III

Deşi lucrul la cel de-al treilea joc al serie a început în 2001, când Blizzard North era încă în funcţiune, au trecut 7 ani până când în cadrul unui eveniment din Paris oficialii companiei au anunţat oficial existenţa lui Diablo III. Au mai trecut patru ani de atunci, însă pe 15 mai 2012 jocul a fost în sfârşit lansat.

Povestea se petrece la 20 de ani după evenimentele din Diablo II, după ce Diablo, Mephisto şi Baal au fost înfrânţi.  Odată cu distrugerea Worldstone-ului însă Sanctuary, umanitatea, este din nou în pericol.

Diablo III soseşte cu un engine grafic nou, unul extrem de adaptabil, ceea ce permite rularea jocului pe o gamă largă de sisteme. La cerinţele minime spre exemplu ai nevoie de un PC cu un procesor Intel Pentium D 2.8 GHz sau un AMD Athlon 64 X2 4400+, o placă video Nvidia GeForce 7800 GT sau ATI Radeon X1950 Pro, 1 GB memorie RAM, 12 GB spaţiu pe HDD şi o conexiune broadband.

Jocul îţi oferă posibiltatea să alegi între 5 clase diferite: Barbarian, Witch Doctor, Demon Hunter, Wizard, Monk. Barbarian şi Monk se bazează pe lupta corp la corp, împărţind lovituri devastatoare cu pumnii, cu săbii şi topoare, Wizard-ul pe un arsenal uriaş de vrăji, foc şi gheaţă, în timp ce Witch Doctor seamănă puţin cu Necromancerul din Diablo II, având capacitatea de a-şi chema diferiţi companioni care să îl asiste în luptă şi de a împărţi blesteme. Demon Hunter este o clasă ce preferă lupta de la distanţă şi capcanele, cu un arsenal împrumutat parcă de la Assassin şi Amazoană.

Sistemul de level-up şi construcţia caracterului s-au schimbat radical. Blizzard a încercat să ofere o experienţă cât mai plăcută, mai satisfăcătoare. Ai la dispoziţie 6 sloturi pentru 24 de abilităţi diferite pentru fiecare caracter, precum şi 5 rune diferite care modifică aceste abilităţi. Rezultatul este o libertate şi o varietate enormă în construcţia caracterului

Blizzard a introdus şi o casă de licitaţii – Auction House, unde jucătorii pot vinde şi cumpăra obiecte, folosind bani virtuali sau reali. Jucătorii se vor mai putea bucura de artizani, personaje însoţitoare care îţi oferă acces o gamă largă de obiecte, de mercenari care te însoţesc în luptă şi de un mod multiplayer extrem de bine pus la punct, din care lipseşte însă încă modul PVP.

Cea mai grea decizie legată de Diablo III este clasa pe care să o alegi iniţial pentru a porni într-o aventură ce promite a fi cel puţin memorabilă.