Sony Mobile România se așteaptă la creșterea segmentului de smartphone mid-range. Interviu cu Florin Stoean, Marketing Manager Mobile Category

Sony Mobile România se așteaptă la creșterea segmentului de smartphone mid-range. Interviu cu Florin Stoean, Marketing Manager Mobile Category

Smartphone-urile Sony au intrat într-un con de umbră în ultima vreme, însă față de alte companii rivale, Sony nu se gândește să renunțe la divizia de smartphone-uri. Am stat de vorbă cu Florin Stoean, Marketing Manager Mobile Category al Sony Mobile România, care ne-a povestit despre următoarele lansări ale companiei, cum au gestionat lucrurile în anul precedent și ceea ce ar putea să ne aștepte în viitorul apropiat de piața smartphone-urilor. Misiunea companiei este de a crea experiențe de top prin serviciile, produsele și conținutul oferit, de a stârni creativitatea și de a aduce emoție în fața utilizatorilor, nu doar simple dispozitive inteligente.

Scris de | 15 aprilie, 2021

connect: Care este cota de piață a companiei pe piața din România? Câte smartphone- uri a vândut Sony în 2020?

Florin Stoean: În 2020 am avut vânzări peste așteptări în ceea ce privește unele dintre modelele de smartphone-uri, chiar în creștere comparativ cu unele dintre cele lansate în anii precedenți. Iar aceasta este o dovadă a faptului că gama Xperia ține pasul cu evoluția extrem de rapidă a acestei piețe și, chiar mai mult decât atât, le oferă utilizatorilor o serie de caracteristici unice, pe care nu le pot găsi pe alte dispozitive mobile.

connect: Care este cel mai bine vândut smartphone produs de Sony în România?

Florin Stoean: Sony a lansat în România mai multe modele de smartphone-uri, atât dispozitive mid-range, cât și flagshipuri, segmente în care identificăm o nevoie de diversitate pe care încercăm să o îndeplinim prin tehnologiile de top Sony. În anul 2020, flagship-ul Sony a fost modelul Xperia 1 II, un smartphone extrem de bine primit în piață. Acesta a generat cea mai mare cotă de vânzări din portofoliu, fiind chiar peste rezultatele obținute de predecesorul său, Xperia 1.

Acest aspect indică faptul că inovațiile Sony sunt apreciate și că utilizatorii găsesc în portofoliul nostru modele care satisfac necesități diverse – de la productivitate și multi tasking, la aplicațiile profesionale foto-video și funcționalitățile speciale dezvoltate pentru pasionații de gaming.

Citește și: REVIEW Sony Xperia 5 II – Telefonul care recompensează efortul

connect: Cum v-a afectat situația medicală din 2020 și cum ați reușit să faceți față unui an dificil?

Florin Stoean: Anul 2020 a fost un an dificil pentru întreaga lume. În ceea ce ne privește, am abordat cât se poate de practic contextul generat de pandemie și ne-am orientat către eficientizarea proceselor pe care le implică activitatea noastră, în aceste circumstanțe diferite. De exemplu, în acest moment avem un lanț de distribuție mai scurt, iar modelele Xperia sunt acum comercializate direct de Reprezentanța Locală Sony și distribuite către partenerii locali. Astfel am reușit să reducem termenele de livrare și să avem o legătură mai strânsă cu toți cei cu care lucrăm în această zonă. Este clar că anul care a trecut a fost un test pentru toată lumea, în special pentru că vorbim despre o situație complet neașteptată care, la nivel general, a surprins o întreagă planetă. Iar ceea ce cred că a făcut diferența este procesul riguros de planificare pe care ne bazăm activitatea și modul pragmatic în care ne raportăm la piață ca întreg.

connect: Cum vă așteptați să evolueze piața de smartphone-uri în 2021? Ce planuri aveți pentru anul în curs?

Florin Stoean: Piața de smartphone-uri este una dintre cele mai dinamice din lume, iar evoluțiile sunt influențate de o serie întreagă de factori. Dintre aceștia, cel mai dezbătut în această perioadă este conexiunea 5G și felul în care ne va schimba viața, începând chiar cu telefoanele mobile pe care le purtăm constant în buzunar. Astfel, ne așteptăm la o creștere a pieței pentru segmentele mid-range și premium, având în vedere că popularitatea din ce în ce mai mare a tehnologiei 5G va încuraja achiziția de echipamente compatibile. Acest lucru nu poate decât să ne bucure, pentru că vom intra într-o nouă fază marcată de provocări interesante care vor stimula și mai mult inovația și vor duce întreaga piață la nivelul următor. Noi am început deja implementarea acestui standard odată cu modelele Xperia 1 II și Xperia 5 II și vom continua să aducem pe smartphone-urile Sony cele mai noi tehnologii de pe piață.

connect: Au existat probleme cu stocurile la distribuitorii Sony? Ar trebui să ne așteptăm la probleme de logistică și aprovizionare în 2021?

Florin Stoean: Sony are patru fabrici de producție localizate în China (două în Shanghai, una în Wuxi, Jiangsu, și una în Huizhou, Guangdong). Toate și-au închis porțile, în conformitate cu deciziile autorităților, de la începutul vacanței de primăvară, din 24 ianuarie 2020, până pe 9 februarie. Începând cu data de 10 februarie, toate cele patru fabrici și-au reluat gradual activitatea. Acest lucru a generat, într-adevăr, probleme pe lanțul de aprovizionare. Semnalele pe care le avem arată că aceste situații au fost deja soluționate și că în 2021 capitolele logistică și aprovizionare sunt foarte bine acoperite și nu ar trebui să ne așteptăm la probleme de niciun fel.

connect: Smartphone-urile Sony au intrat într-un con de umbră în ultima vreme. Cum plănuiți să reveniți în atenția colectivă a pasionaților de tehnologie?

Florin Stoean: Smartphone-urile Sony sunt construite pe un fundament foarte solid în ceea ce privește domeniile foto, audiovizual sau gaming, iar acestea se reflectă și în modul în care ne raportăm la divizia de Mobile și în cel în care ne poziționăm pe piață. Telefoanele mobile Xperia nu sunt doar niște dispozitive „inteligente”, ci sunt concepute în jurul noțiunii „multimedia”, oferind o experiență de top atunci când vine vorba despre redarea de conținut dar, mai mult decât atât, atunci când discutăm despre crearea acestuia. Pentru că trăim într-o lume în care nu mai e suficient să consumi clipuri video sau materiale audio și pentru că tot mai mulți dintre noi își doresc să contribuie la peisajul media, vor să aibă propriile portofolii foto, canale de YouTube sau podcasturi. Iar un instrument mobil care să-ți permită să faci toate acestea, la o calitate exemplară, este indispensabil. Asta țintește Sony prin modelele Xperia, să fie cea mai bună alegere pentru fotografi, videografi, cinefili, audiofili sau gameri.

connect: Pe o piață în care rivali ai Sony se gândesc să renunțe la divizia de smartphones și să se concentreze pe restul produselor, care este strategia voastra pe termen mediu și lung?

Florin Stoean: Misiunea Sony este aceea de a le oferi utilizatorilor produse, conținut și servicii cu care să rezoneze și care să contribuie la un impact pozitiv în societate, să aducă emoție în lume prin puterea creativității și a tehnologiei. Aceste valori se reflectă inclusiv în felul în care ne raportăm la divizia de Mobile, care integrează tehnologii din domeniile ce stau la baza companiei – audio-vizualul, imagistica digitală, gamingul și, prin extensie, crearea de conținut.

connect: Ce lansări importante pregătește Sony pentru 2021?

Florin Stoean: Avem încredere că vom aduce surprize plăcute pentru utilizatori și pentru fanii companiei și în acest an, însă nu putem împărtăși mai multe în acest moment. (n.red: de la publicarea materialului în revista și până astăzi, Sony a anunțat lansarea unor noi dispozitive Xperia)

connect: Pe segmentul flagship, poate Sony să concureze de la egal la egal cu rivalii săi în viitorul apropiat, ca număr de produse vândute?

Florin Stoean: Angajamentul nostru față de evoluția tehnologică și utilizarea tehnologiilor existente Sony sunt fundamentale, din acest punct de vedere. Vorbim aici, ca să dau doar câteva exemple, despre display-ul OLED 4K HDR pentru Xperia 1 II , raportul de aspect cinematic 21:9 considerat ca fiind unul inedit și realizat special având în minte poziționarea ca dispozitiv multimedia, tehnologia Real Time Eye Autofocus, împrumutată de la camerele Sony Alpha, mufa audio jack pentru o calitate audio superioară, compatibilitate cu DualShock 4 și multe altele. Dacă ar fi să analizăm chiar și doar aceste specificații, reiese clar că smartphoneurile Sony pot îndeplini toate funcțiile pe care le are în zilele noastre un telefon mobil, ba chiar și ceva în plus – acoperind nevoia de interacțiune cu segmente conexe din industria de entertainment (filme, gaming) care sunt din ce în ce mai importante în viețile noastre.

connect: Cât de bine merge segmentul mid-range în România, unul pe care concurența este cea mai acerbă?

Florin Stoean: Segmentul mid-range este unul care în România se află în continuă creștere și, în acest context, e clar că și concurența este destul de mare, pe o piață în expansiune. Ceea ce putem vedea este poziționarea premium în acest segment, iar noi aducem pentru modelele din această zonă caracteristici care, nu demult, erau regăsite pe modelele de top. Doar un exemplu ar fi Xperia 10 II, unul dintre puținele modele mid-range care oferă certificare IP65/68 și vine cu un ecran acoperit de Corning Gorilla Glass 6. E o viziune pe care ne dorim s-o dezvoltăm și în viitor, în așa fel încât gama Xperia să stimuleze în continuare inovația în acest segment și să fie un reper inclusiv în zona mid-range.

Etichete: , , ,