AMD continuă să lanseze tehnologii rivale cu cele NVIDIA, ţintind de această dată spre DLSS. Compania a dezvăluit pe 17 martie FidelityFX Super Resolution 2.0, în cadrul evenimentului care ne-a adus şi noile procesoare Ryzen 4000 şi 5000. Despre ce e vorba aflaţi mai jos.
Aşa cum arată şi numele discutăm despre succesorul tehnologiei FidelityFX Super Resolution, introdusă în 2021. FSR 2.0 trece de la upscaling spaţial la reconstrucţie temporală pentru o calitate mai bună a imaginii la orice rezoluţie. FSR 1.0 lucra asupra unui cadru pentru a îi face upscaling la o rezoluţie mai ridicată. Adaugă şi puţin sharpening, dar problema e că avea nevoie şi de o soluţie anti aliasing ţeapănă, deja implementată în engine, neavând propriul său anti aliasing.
Orice aliasing sau artefacte strălucitoare se păstrau şi după upscaling. FSR 2.0 trece la reconstrucţia temporală de imagini. Această tehnică foloseşte culoarea, adâncimea cadrului, dar şi vectorii de mişcare din mecanismul de randare, plus informaţii din frame-urile precedente. Astfel poate reconstrui o imagine cu rezoluţie mai ridicată. Bonus: include şi propria soluţie anti aliasing de această dată. Poate reda mai multe detalii faţă de un clasic upscaling şi de vreme ce e o reconstrucţie nu strică deloc calitatea imaginii.
Seamănă cu DLSS 2.0 de la NVIDIA şi cu Xess de la Intel, dar ele se bazează pe AI şi machine learning, necesitând nuclee puternice. FSR 2.0 nu e pe bază de AI, machine learning şi nuclee speciale. Pe de altă parte nu poate duce atât de sus detaliile pornind de la o rezoluţie scăzută cum face DLSS. O demo cu jocul Deathloop este disponibil mai sus, prezentând avantajele lui FSR 2.0 faţă de 1.0.
Funcţia va sosi în trimestrul 2 din 2022.