Elisabeta Moraru, Google România, la Digital Lead: „110 canale românești de Youtube au peste 1 milion de abonați, în creștere cu 20% față de anul anterior”

Scris de | 11 mai, 2022
Elisabeta Moraru, Google România, la Digital Lead: „110 canale românești de Youtube au peste 1 milion de abonați, în creștere cu 20% față de anul anterior”

 

Știm că vă plac video podcasturile, așa că astăzi vă propunem un interviu cu Elisabeta Moraru de la Google România. La ultima ediție Digital Lead, Elisabeta Moraru, Country Manager Google România, a vorbit cu gazda show-ului, Mădălina Stănescu, despre modul în care pandemia a influențat obiceiurile de consum ale românilor și cum s-a schimbat tiparul de consum al platformei YouTube în ultimii 2 ani.

Principalele informații despre platforma YouTube, din interviul de la Digital Lead:

  • YouTube este locul unde mergi pentru divertisment, educare, gaming. Pandemia a dus și la o schimbare a tiparului de utilizare al platformei astfel că avem o creștere de peste 20% a folosirii YouTube pe Smart TV;

  • 1,300 canale YouTube care au peste 100,000 de abonați (creștere de 20% față de anul anterior);

  • 110 canale românești care au peste 1,000,000 de abonați creștere de 20% față de anul anterior);

  • 60% din canalele românești pe care le urmăresc românii sunt din străinătate;

  • Brandurile au început să înțeleagă mai bine complexitatea platformei YouTube și impactul său în strategia de marketing astfel că vedem clasamentul periodic Ads Leaderboard (topul reclamelor de pe YouTube) din ce în ce mai populat cu spoturi realizate special pentru YouTube (mobile first, focus pe încurajarea interacțiunii).

Principalele informații despre obiceiurile de consum și digitalizare:

  • Segmentele Fashion, Electro, Home & Deco au cunoscut cele mai mari creșteri în pandemie.

  • Un aspect important a fost creșterea consumului de digital în categoria de 35+. 

  • Indexul DESI, care clasează România pe ultimul loc în ceea ce privește gradul de digitalizare, ia în calcul mai mulți factori, printre care gradul de analfabetizare digitală, dar și competențe în programare.

  • Avem nevoie să fim mai atenți la ce se întâmplă cu tehnologia și să nu ne pierdem programatorii.

  • Strict dacă ne referim la IMM-uri, este o zonă cu foarte multe oportunități: utilizarea digitalului pentru export, mai ales că vedem deja multe exemple de companii din afară care se folosesc de mediile digitale pentru a își vinde produsele în România.

  • În zona de educație, unul dintre programele pe care Google va pune accent anul acesta este Eroii Internetului, adresat școlilor, părinților privind siguranța online.

  • De curând a fost lansat o nouă ediție Google Atelierul Digital pentru Programatori.

Digital Lead este o serie de interviuri în format video-podcast care își propune să dezbată principalele tendințe din mediul digital, alături de profesioniști în digital din companii de top și antreprenori care își dezvoltă business-ul cu ajutorul instrumentelor online. Emisiunea este prezentată de Mădălina Stănescu, Consultant în Marketing Online cu peste 12 ani și fondatorul agenției Optimized, și este realizată în co-producție cu Startupcafe.ro și HotNews.ro. (Sursa: startupcafe.ro) 

Puteți urmări emisiunea aici: https://www.youtube.com/watch?time_continue=16&v=n28smSOXEso&feature=emb_logo&ab_channel=StartupCafe.ro

Etichete: , , , , , ,