Românii, cumpărături online de peste 180 de milioane de euro în prima treime din 2023. Cineva a cumpărat un televizor de 150.000 de euro

Scris de | 28 aprilie, 2023
Românii, cumpărături online de peste 180 de milioane de euro în prima treime din 2023. Cineva a cumpărat un televizor de 150.000 de euro

Piața de ecommerce din România a înregistrat un trend ascendent în primul trimestru din 2023, valoarea totală a comenzilor fiind de peste 180 de milioane de euro, în ciuda inflației ridicate, arată datele unei analize realizate de Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenții de marketing digital din România. În T1, cea mai mare comandă plasată online a fost un televizor în valoare de peste 148.000 euro.

Conform analizei realizate în baza datelor din aproximativ 400 de magazine online, valoarea medie a comenzii a fost de 1.060 lei (214,6 euro) în perioada ianuarie-martie 2023. Totodată, au fost înregistrate 1.701.397 tranzacții, peste 80 de milioane de utilizatori și peste 99 milioane de sesiuni în magazinele online din portofoliul agenției.

Cele mai comandate produse sunt din categoriile telefoane / tablete, TV / audio – video, electrocasnice, laptopuri / desktopuri, pantofi sport, pantofi dama, ghete, botine, ceasuri, bijuterii și ochelari de soare sau de vedere și lentile de contact. Cel mai scump produs comandat online este un televizor, din categoria smart TV, în valoare de 729.999,90 lei (peste 148.000 euro), achiziționat în ianuarie 2023.

“Începutul de an indică faptul că piața de ecommerce își continuă creșterea într-un ritm organic, tot mai mulți români preferând să achiziționeze produse sau servicii online. De altfel, crește tot mai mult încrederea consumatorilor în platformele de ecommerce, având loc achiziții cu valori mari, de mii sau sute de mii de lei. De asemenea, vom vedea o creștere și a numărului de magazine în online, având în vedere preferința tot mai mare a românilor pentru a comanda produse online pentru a beneficia de avantajele oferite de acest canal”, declară Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency.

Retailerii online alocă bugete lunare între 1.000 de euro și 200.000 de euro pentru servicii de promovare prin campanii PPC (Google Shopping Ads, Facebook Ads) și campanii SEO, vizând creșterea numărului de clienți, creșterea vânzărilor și a valorii comenzii medii, dar și creșterea vizibilității brandului.

Etichete: , , , , ,