Posesorii de GeForce RTX 2000 și 3000 pot folosi Frame Generation cu ajutorul unui mod care introduce FSR 3 în jocurile cu suport DLSS 3

Scris de | 19 decembrie, 2023
Posesorii de GeForce RTX 2000 și 3000 pot folosi Frame Generation cu ajutorul unui mod care introduce FSR 3 în jocurile cu suport DLSS 3

Acum o săptămână, AMD a dat drumul „la liber” codului sursă pentru FSR 3, răspunsul companiei pentru DLSS 3-ul de la NVIDIA. Iar în era internetului, o săptămână este destul timp cât să te poți baza pe comunitate să-ți ducă munca mai departe. Și uite-așa, acum există un mod care adaugă tehnologia de frame generation din FSR 3 în toate jocurile care suportă DLSS 3, și implicit metoda de frame generation de la NVIDIA. Iar partea tare este că n-ai nevoie decât de două fișiere .dll și o placă video GeForce RTX.

Metoda de instalare a acestui mod este cât se poate de simplă: verifici ca setarea „hardware-accelerated GPU scheduling” să fie activată, după care dezactivezi HDR-ul. Copiezi fișierele „dlssg_to_fsr3_amd_is_better.dll” și „dbghelp.dll” în folder-ul care conține executabilul jocului, iar când îl pornești, vei primi o notificare prin care se confirmă instalarea modului. După ce-ai făcut toate astea, în setările jocului vei putea alege dintre DLSS și FSR3 ca metodă de upscaling pentru frame generation.

De ce aș vrea FSR 3 pe o placă NVIDIA RTX?

În teorie, mod-ul ăsta funcționează cu orice joc care suportă NVIDIA Frame Generation, însă creatorul acestuia nu l-a testat decât în Cyberpunk 2077 și The Witcher 3. Iar acum, poate că unii se întreabă „de ce ai vrea FSR 3 pe o placă video RTX, care suportă deja DLSS?„, iar răspunsul este destul de simplu. Doar plăcile RTX 4000 de la NVIDIA oferă suport pentru frame generation, în timp ce modelele mai vechi din seriile RTX 2000 și RTX 3000 nu pot folosi această tehnologie. Însă FSR 3 nu ține cont de asta, fiind o implementare software, astfel posesorii de plăci video mai vechi nu vor fi nevoiți să facă upgrade doar pentru a se bucura de frame generation.

Ca bonus, metoda de frame generation din FSR 3 poate fi combinată cu DLSS 3.5, astfel va folosi DLSS ca și upscaler și funcția de ray reconstruction disponibilă pe toate RTX-urile pentru a oferi o calitate și mai bună a imaginii. Și uite-așa, AMD și comunitatea de modding au făcut din plăcile NVIDIA mai vechi, modele și mai capabile grație frame generation. Iar acum te poți juca Cyberpunk 2077 cu Ray Tracing Ultra pe RTX 2060 – asta da reușită!

Etichete: , , , ,