Probabil cel mai mare upgrade pe care NVIDIA l-a adus pe plăcile grafice RTX 40 a fost suportul pentru DLSS 3, care adaugă Frame Generation, ceva ce nu este disponibil pe generațiile RTX 20 și 30. Această tehnologie poate crește numărul de cadre pe secundă și, în consecință, crește fluiditatea perceptuală în timpul gameplay-ului, generând cadre noi între cele renderizate deja, folosind algoritmi AI. Există acum însă posibilitatea de a folosi un mod pentru jocuri care au suport pentru DLSS Frame Generation care adaugă această capabilitate și pe plăcile grafice RTX 20 și RTX 30. Desigur, există câteva asteriscuri importante care trebuie luate în calcul.
Un mod, compatibil cu Cyberpunk 2077 și The Witcher 3, adaugă frame generation pe plăci grafice NVIDIA mai vechi
Mod-ul este realizat de utilizatorul „Nukem” de pe NexusMods și este momentan testat doar cu două titluri, ambele de la CD Projekt RED: The Witcher 3 și Cyberpunk 2077. Utilizatorii de plăci video RTX 20 și RTX 30 pot instala acest mod în jocuri și pot porni apoi funcția Frame Generation, care era până acum dezactivată pe aceste modele de plăci video.
Cum se întâmplă acest lucru și de ce nu permite NVIDIA același lucru dacă un modder poate oferi funcția pe gratis? Ei bine, acest mod nu folosește, de fapt, procesare AI prin DLSS Frame Generation, ci doar permite utilizarea DLSS alături de o altă formă de Frame Generation, cea din FSR 3 de la AMD. Întrucât codul AMD este open source și nu depinde de hardware Radeon, oricine poate să îl folosească pentru a-l implementa în jocuri.
Nukem livrează în pachetul mod-ului numit „dlssg-to-fsr3 (Replace Nvidia DLSS-G Frame Gen with AMD FSR3 Frame Gen)” câteva fișiere, necesare pentru activarea acestei funcții.
Cum folosești Frame Generation pe RTX 20 și 30
Pentru a activa funcția, trebuie să te asiguri că ai o placă grafică din generațiile RTX 20 și 30. Nu funcționează pe AMD, Intel sau alte modele de plăci grafice GTX sau RTX. Apoi, trebuie să te asiguri că ai funcția Hardware-accelerated GPU Scaling activată din setările Windows (Settings > System > Display > Graphics > Change default graphics settings).
În arhiva pe care o poți descărca de pe NexusMods sunt incluse două DLL-uri și două fișiere REG. Pentru a activa mod-ul, trebuie să rulezi REG-ul „DisableNvidiaSignatureChecks”. Apoi, copiezi cele două DLL-uri în folder-ul în care este inclus și executabilul jocului (în cazul Cyberpunk, acesta este în Cyberpunk 2077\bin\x64).
Odată ce rulezi jocul, în setări, opțiunea Frame Generation devine accesibilă și poate fi folosită alături de DLSS 2, care face upscaling de la o rezoluție mai mică, pentru a îmbunătăți performanța în jocuri foarte pretențioase.
În cazul Cyberpunk, poți în sfârșit să activezi funcția Path Tracing, cea mai avansată metodă de ray tracing disponibilă, pe plăci grafice RTX 20 sau 30 și să atingi și un framerate mai stabil. Această opțiune era, până acum, viabilă doar pe modelele RTX 40.
Dezavantaje
Utilizarea acestui mod nu este însă fără riscuri. Creatorul avertizează utilizatorii că poți avea probleme în jocuri online cu acest mod activat. Dacă vrei să joci un titlu cu multiplayer care are Frame Generation implementat, nu uita să rulezi REG-ul EnableNvidiaSignatureChecks. DLL-urile pot rămâne în folder-ul jocului.
De asemenea, Frame Generation prin metoda „FSR 3” de la AMD este o metodă mai rudimentară, iar calitatea cadrelor nu va fi la fel de înaltă precum cele generate cu AI pe o placă grafică RTX 40. Am testat mod-ul pe Cyberpunk 2077 pe un RTX 3080 și în secvențe cu elemente în mișcare, în special atunci când conduci o mașină, rămân urme vizibile în urma obiectelor.
Am observat și că uneori durează câteva secunde bune ca generarea de cadre să pornească, iar alte ori, dacă schimbi setări de DLSS, aceasta se dezactivează, necesitând dezactivare și reactivare.
Momentan avem de a face cu o versiune beta, 0.7 a acestui mod. Probabil că va mai fi îmbunătățit în perioada următoare. Totuși, nu te costă nimic să îl încerci și să vezi dacă poate sau nu să îți îmbunătățească experiența de joc.