Apple Vision Pro va fi lansat fără aplicații Netflix, YouTube, Spotify sau Facebook

Scris de | 19 ianuarie, 2024
Apple Vision Pro va fi lansat fără aplicații Netflix, YouTube, Spotify sau Facebook

Apple a anunțat recent că va lansa noul său dispozitiv de realitate virtuală și augmentată, Vision Pro, în luna februarie, după o așteptare de aproape un an după anunțul inițial de la WWDC de anul trecut. Acest dispozitiv marchează intrarea companiei într-o nouă categorie de produse, dar și lansarea unui nou App Store, cu aplicații dedicate pentru noile experiențe „virtuale” pe care le va permite. Se pare însă că trei dintre cei mai mari distribuitori de conținut din mediul online nu vor fi prezenți pe Apple Vision Pro, sau cel puțin nu într-o manieră oficială. Vorbim despre YouTube, Netflix și Spotify, cele mai mari servicii de filme, seriale, clipuri online și muzică din lume.

Marii producători de aplicații evită platforma Vision Pro de la Apple

Prima companie care a confirmat săptămâna aceasta că nu va oferi o aplicație pentru Vision Pro este Netflix. Reprezentanții companiei spun că nu vor oferi o aplicație dedicată, și nici cea deja existentă pentru smartphone-uri și tablete, nu va fi modificată pentru a putea rula pe noua cască de la Apple. Singura opțiune de a urmări filme de pe Netflix pe Vision Pro rămâne autentificarea în browser-ul Safari.

O strategie similară pare că este aplicată și de către YouTube. Reprezentanții serviciului de streaming au confirmat, de asemenea, că nu va exista o aplicație nativă pentru Vision Pro de la Apple, în timp ce varianta pentru smartphone-uri sau tablete nu va fi actualizată pentru a rula, chiar și într-un mod „2D” pe dispozitivul de la Apple. Această decizie este cel puțin ciudată, însă, având în vedere că există mult conținut 3D pe YouTube de mulți ani, deja. Totuși, s-ar putea ca acele clipuri să poată rula în 3D în Safari, așa cum se întâmplă pe macOS.

În cele din urmă, Bloomberg raportează că nici Spotify nu ar lansa o aplicație dedicată pentru Apple Vision Pro. Dacă în cazul Netflix și YouTube prezența unei aplicații nu este foarte importantă pentru a viziona clipuri, browser-ele fiind destul de confortabile pentru asta, în cazul Spotify acest lucru înseamnă că va trebui să ai un tab deschis în Safari doar pentru muzică, iar jonglarea între tab-uri și aplicații devine mai complicată atunci când vrei să pui pauză sau să schimbi melodia. Reprezentanții Spotify au spus însă că nu pot confirma sau nega aceste informații publicate de Bloomberg.

Se pare că nici Meta nu va dori să ofere prea mult suport platformei Apple Vision Pro, aplicații precum Facebook, Instagram sau WhatsApp urmând să fie absente de pe acest dispozitiv. Desigur, în cazul Meta ar exista un motiv destul de bun: compania are deja o platformă de realitate virtuală proprie, care va fi în concurență directă cu soluția de la Apple.

Headset-ul Apple Vision Pro va costa 3.500 de dolari și va fi lansat pe 2 februarie, inițial în Statele Unite ale Americii. Pre-comenzile au început astăzi, 19 ianuarie.

Etichete: , , , , , ,

Sursa: Bloomberg