Fossil părăsește piața de smartwatch-uri. Ce se întâmplă cu ceasul tău cu Wear OS

Scris de | 29 ianuarie, 2024
Fossil părăsește piața de smartwatch-uri. Ce se întâmplă cu ceasul tău cu Wear OS

Fossil a anunțat că iese de pe piața de smartwatch-uri. Compania, cunoscută la nivel mondial pentru producția de ceasuri „tradiționale”, pare că nu a găsit succesul dorit pe piața de ceasuri inteligente, o piață dominată tot de către cei mai mari producători de smartphone-uri, precum Apple, Samsung, Xiaomi și Huawei. Vestea bună este că cei care au cumpărat ceasurile companiei se vor mai bucura de suport software în următorii câțiva ani.

Fossil se va concentra pe ceasuri tradiționale, bijuterii și alte produse de acest gen

Chiar dacă Fossil nu va mai lansa noi modele de smartwatch-uri în viitor, ceasurile sale care încă au suport software, precum cel mai recent model, Fossil Gen 6, vor primi actualizări software regulate, la fel ca până acum. Gen 6 rămâne astfel ultimul smartwatch al brand-ului, acesta fiind echipat cu Wear OS de la Google.

Practic, acest model este comparabil în funcționalitate cu Galaxy Watch de la Samsung și alte modele bazate pe acest sistem de operare. Se pare însă că brand-ul unui producător de ceasuri tradițional pe un produs din această categorie nu „câtărește” foarte mult în ochii utilizatorilor, aceștia preferând să se îndrepte spre mai degrabă spre brand-urile de tehnologie.

CEO-ul Fossil, Jeff Boyer, a confirmat decizia pentru The Verge și a justificat-o drept „una strategică”:

„Având în vedere evoluția semnificativă a peisajului smartwatchurilor în ultimii ani, am luat decizia strategică de a părăsi afacerea cu ceasuri inteligente”, a declarat Boyer.

Compania anunță cu această ocazie că se va concentra în viitor pe pilonii care au adus recunoștința la nivel mondial a brand-ului Fossil:

„Grupul Fossil își reorientează resursele pentru a susține punctele forte de bază și segmentele esențiale ale afacerii noastre care continuă să ne ofere oportunități puternice de creștere: proiectarea și distribuția de ceasuri tradiționale captivante, bijuterii și articole din piele sub propriile noastre nume de marcă, precum și licențiate”

Nu știm exact ce perioadă de suport putem să așteptăm din partea Fossil pentru actualizări de software, însă CEO-ul Boyer susține că cei care au deja smartwatch-urile companiei nu ar trebui să se îngrijoreze din acest punct de vedere pentru „următorii câțiva ani”.

Etichete: , ,

Sursa: The Verge