Microsoft anunță DirectSR, o soluție de upscaling pentru jocuri nativă Windows 11

Scris de | 1 martie, 2024
Microsoft anunță DirectSR, o soluție de upscaling pentru jocuri nativă Windows 11

Aflasem deja despre faptul că Microsoft lucrează la o tehnologie de upscaling universală, care să funcționeze la nivel de sistem de operare pe toate tipurile de plăci grafice din piață, fie că sunt produse de AMD, NVIDIA sau Intel. Compania a anunțat acum oficial tehnologia DirectSR, sau DirectX Super Resolution, un nou API din Windows, care va putea fi integrat în jocuri video și care va putea oferi upscaling de calitate pe oricare tip de hardware. Acesta este considerat „veriga lipsă” între jocuri și tehnologii de upscaling, dezvoltatorii fiind nevoiți până acum să aleagă să integreze tehnologiile proprietare fiecărui producător de GPU-uri în parte.

DirectSR va permite implementarea soluțiilor DLSS, FSR și XeSS printr-un singur API

DirectSR nu va face un nou tip de upscaling, proprietar Microsoft. Soluția Microsoft dorește doar să simplifice implementarea tehnologiilor precum DLSS, FSR și XeSS în jocuri. Astfel, prin integrarea API-ului DirectSR, producătorii de jocuri vor avea acces la toate cele trei tehnologii de upscaling, fără a implementa fiecare soluție în parte. DirectX va face apoi legătura între joc și soluția corectă de upscaling pentru fiecare tip de GPU în parte.

Funcția Automatic Super Resolution a fost deja depistată în versiuni de test ale Windows 11, și va putea fi activată și dezactivată direct din setările sistemului de operare, cu un singur buton. API-ul va fi disponibil într-o versiune „preview” a SDK-ului Agility, însă nu va fi o soluție finală, ci doar una de test. Tehnologia va fi demonstrată la GDC (Game Developers Conference) pe 21 martie, unde vor participa reprezentanți Microsoft, NVIDIA și AMD.

În timp ce această soluție va simplifica implementarea tehnologiilor de upscaling pentru dezvoltatori, și gamerii vor avea de câștigat de pe urma simplificării opțiunilor. De exemplu, tehnologiile FSR și XeSS funcționează și pe plăci grafice NVIDIA, însă soluțiile acestea sunt inferioare DLSS-ului nativ. Având o opțiune universală, cei care au plăci grafice NVIDIA vor alege automat soluția cu AI nativă pentru hardware-ul pe care îl dețin.

Etichete: , , , , , , , , , , ,

Sursa: Microsoft