Deși achiziția Activision Blizzard de anul trecut a adus în portofoliul Microsoft francize de jocuri precum Diablo, WarCraft, StarCraft sau Call of Duty, unul dintre motivele principale pentru care compania a cheltuit peste 70 de miliarde de dolari a fost King, compania care produce jocurile de mobil Candy Crush. Compania a justificat această achiziție atât din prisma consolidării diviziei Xbox, dar și prin dorința de a intra în piața de magazine de aplicații pentru mobil. În urma unui interviu acordat de către Sarah Bond, președintele Xbox, în cadrul Bloomberg Technology Summit, acum știm mai multe despre planurile Microsoft în domeniul magazinelor de jocuri de mobil.
Microsoft vrea să distribuie jocuri și aplicații de iOS și Android prin intermediul unui magazin „web based”
Se pare că planurile pentru acest „magazin” sunt destul de avansate. Bond a confirmat că Microsoft plănuiește să lanseze acest nou magazin de jocuri și aplicații cândva în luna iulie a acestui an, dar a mai oferit și un detaliu cheie, care s-ar putea să ridice dubii în raport cu felul în care va funcționa.
Se pare că Microsoft nu va lansa o „aplicație” pentru Android și iOS, care să poată fi descărcată de pe internet, instalată și care apoi să ofere acces la alte aplicații care să fie descărcate individual pe smartphone-uri. Microsoft dorește ca experiența de utilizare a magazinului său de aplicații să fie mult mai intuitivă și să nu necesite să treacă prin procese de aprobare al platformelor sau anumite limitări impuse de Apple sau Google. Astfel, magazinul de aplicații de mobil de la Microsoft va funcționa 100% în browser.
Poate că nu va fi accesibil doar din browser, putând probabil fi accesat sub forma unei aplicații web „progresive” în meniul telefonului, dar va fi bazat pe o pagină web din cloud. Astfel, acest magazin ar putea fi accesat pe „toate” dispozitivele, din toate țările, fără limitări.
Desigur, jocurile care vor fi găzduite acolo vor fi cele de la King, precum Candy Crush Saga, iar folosind magazinul Microsoft, achizițiile in-game vor fi mai ieftine. De asemenea, Minecraft va fi găzduit aici. Compania spune că pentru început aplicațiile și jocurile din magazinul său vor fi cele produse intern, dar în timp vor începe să listeze și altele produse de parteneri.
Nu este clar însă dacă jocurile vor putea fi descărcate local sau dacă vor rula prin streaming, așa cum am văzut pe serviciul Xbox Cloud Gaming. Cert este că Microsoft are o idee complet diferită față de cea a Epic Games, care dorește un magazin de aplicații „clasic”, care va putea fi instalat pe iPhone doar în Europa, unde compania Apple a fost obligată să deschidă „porțile” sistemului de operare iOS.