Doom: The Dark Ages a fost „vedeta” prezentării Microsoft „Xbox Developer Direct 2025” care a avut loc ieri seară. Noul shooter, dezvoltat de legendarul studio id Software, are acum o dată de lansare și aflăm pentru prima dată detalii despre gameplay-ul său, care este complet modificat față de Doom 2016 și Doom: Eternal, jocurile anterioare care sunt direct conectate de cel nou.
Doom: The Dark Ages se lansează pe 15 mai, pe toate platformele moderne
Doom: The Dark Ages se lansează foarte curând. Data este stabilită pentru 15 mai, iar jocul este programat să apară atât pe consolele Xbox și pe PC, cât și pe consolele PlayStation, în ciuda faptului că id Software, studio sub publisher-ul Bethesda, aparține, alături de compania-mamă, tot portofoliului Microsoft.
Aflăm astfel că Doom: The Dark Ages este într-adevăr un prequel pentru cele mai recente două jocuri ale seriei și că față de gameplay-ul „acrobatic” pe care l-am întâlnit în Doom: Eternal, The Dark Ages adoptă un gameplay ceva mai lent, dar mai puternic, cu accent pus pe lupta la sol. Doom Slayer, personajul principal, va avea la dispoziție o selecție nouă de arme și gadget-uri, de la scutul care poate fi folosit atât defensiv, cât și ofensiv, la diverse arme creative, unele cu inspirație în domeniul SF, altele ceva mai „realiste”, pe când unele sunt de-a dreptul „medievale”, precum o ghioagă cu țepi.
Doom: The Dark Ages va fi un joc 100% single player, fără elemente de multiplayer, așa cum am văzut în celelalte două jocuri anterioare. Pentru că nu au trebuit să se mai concentreze pe o astfel de experiență, cei de la id Software spun că au avut timpul și resursele necesare pentru a îmbunătăți semnificativ componenta single player. Pe lângă cele mai vaste niveluri ale seriei, jocul va include scenarii de joc în care poți controla o armură imensă, cât și călări un dragon cibernetic în căutarea de noi demoni pe care să îi trimiți înapoi în iad.
Spre diferență de jocurile anterioare, care se concentrau aproape complet pe acțiune, partea de poveste fiind „ascunsă” în diversele mesaje pe care le aduni prin joc și în descrierile personajelor și inamicilor, Doom: The Dark Ages va avea acum o poveste mult mai „evidentă”, cu secvențe cinematice și mai multe personaje care vor interacționa cu Doom Slayer, un personaj care este, în general un „lup singuratic”.


Alături de data de lansare au fost anunțate și edițiile speciale ale lui Doom: The Dark Ages. Acesta va veni într-o versiune „standard”, care va fi disponibilă din prima zi pentru abonații Game Pass de pe PC și Xbox fără un cost adițional. Apoi va exista o ediție „Premium”, care include două zile de acces în avans (deci de pe 13 mai), acces la DLC-ul de campanie care va fi lansat în următoarele luni, un artbook dgital, soundtrack-ul jocului și niște skin-uri. În cele din urmă, există și un „Collector’s Edition”, care include pachetul premium alături de o statuetă cu Doom Slayer de 30 cm, o replica a unei chei din joc și un steelbook pe care să îl afișezi pe raft.
Alte trei jocuri vin pe Game Pass în următoarele câteva luni
Prezentarea Microsoft a inclus și anunțul jocului Ninja Gaiden 4, lansarea surpriză a versiunii remasterizate a lui Ninja Gaiden 2 pe Game Pass, și anunțul datelor de lansare pentru două jocuri care vin și pe PlayStation, alături de Xbox și PC. Este vorba despre jocul în stil JRPG de la studioul francez independent Sandfall Games, Clair Obscur: Expedition 33, care se lansează oficial pe 24 aprilie, și South of Midnight, de la Compulsion Games, care vine pe 8 aprilie. Ambele vin din prima zi pe Game Pass.