Ultimii ani au marcat renașterea în popularitate a unui sport care, pe vremuri, făcea furori printre copiii din România: wrestling-ul. Toți cei care au crescut în anii 2000-2010 își amintesc de seri în care priveau cu sufletul la gură cel mai nou episod din Raw sau SmackDown, încercând să își dea seama dacă ceea ce văd acolo e fals sau nu, sau de dimineți în care își auzeau colegii de la școală certându-se pe care dintre Randy Orton, Batista, John Cena sau Undertaker este mai bun.
Cortina a căzut, wrestling-ul nu mai face tot ce e posibil pentru a ascunde mecanismele din spatele ei, însă a început să fie văzut ca ceea ce este de fapt: varianta cu ceva mai multă violență și adresată în majoritate bărbaților, a unei telenovele.
Factorul entertainment primează acum și mulți privesc wrestlerii ca pe niște atleți excelenți, care sunt capabili să spună o poveste prin conflictele lor în ring. Iar în WWE 2K25 poți să intri în pielea acestora și să trăiești chiar tu poveștile respective.
Jocurile de wrestling au trecut prin aceeași renaștere ca și sportul: cândva foarte bune și extrem de căutate, apoi oribile și de neatins, iar acum, din nou, pare că merită fiecare bănuț și sunt mai populare ca niciodată. WWE 2K25 construiește pe scheletul deja excelent realizat de jocurile din anii anteriori (review aici pentru WWE 2K24 și WWE 2K23) și pare că și-a găsit o formulă câștigătoare: are suficiente moduri de joc cât să îl mulțumească și pe cel mai pretențios fan al wrestling-ului, și gameplay-ul este perfecționat de la an la an. Și ce moment mai bun să public acest review decât înainte de WrestleMania 41? Mulțumiri pe această cale și CD Media, cei care ne-au oferit jocul pentru review.
Gameplay

WWE 2K25 nu oferă așadar mari schimbări la capitolul gameplay, preferând să rafineze ce avea deja. Mișcările sunt fluide, viteza de joc este realistă, dar și suficient de rapidă cât să nu te facă să simți că pierzi mult timp stând pe jos, precum în titlurile anterioare, iar anul acesta marchează întoarcerea unei funcții numită Chain Wrestling, care este „extrasă” din meciurile pe care le vezi la televizor. Unul dintre lucrurile pe care le oferă însă WWE 2K25 și nu le oferă multe alte jocuri de sport este posibilitatea de a nu folosi elemente de gameplay care ți se par prea complicate sau pe care pur și simplu nu le vrei în joc. Astfel, le poți dezactiva ușor din setări, sau schimba cu altele mai simple. Practic, e un joc unde nici nu vei știi de mecanicile noi dacă nu le activezi tu. O schimbare pe care o simți mai mult este faptul că poți câștiga mai ușor prin submission față de jocul anterior, mai ales dacă ai o astfel de manevră ca signature sau finisher.
Sunt câteva tipuri de meciuri noi care sunt destul de fun și binevenite, precum Bloodline Rules sau Underground Match. Primul e un soi de No DQ match cu un nume mai pompos, dar al doilea e mai rapid și mai interesant, punându-te într-un ring fără corzi și schimbând modul de a termina un meci. În loc de pin, poți doar să faci adversarul să cedeze sau să îl faci KO.
Grafică

Grafica a primit un update simțitor în WWE 2K25, și mai toate modelele wrestlerilor arată excelent, sau măcar foarte bine, cel puțin pe PC, unde am testat eu jocul. Mai mult, anul acesta, cu cât sunt mai lungi meciurile, cu atât lasă urme mai adânci pe corpul wrestlerilor. Vei putea observa tăieturi, vânătăi și urme reale ale luptelor pe care le duci, o noutate excelentă pentru un spor de realism, și care face mai ales meciurile foarte lungi să se simtă mult mai interesante și mai intense. Dacă vei continua să ataci o anumită zonă a corpului vei putea vedea cum se „adună” efectele atacurilor tale pe corpul acelui wrestler.
Majoritatea modelelor arată bine, chiar și wrestlerii noi și tineri adăugați în joc și chiar și cei care au fost deja concediați de companie sau contractul lor s-a terminat înainte ca jocul să iasă, dar aveau deja modelele și drepturile de utilizare în joc finalizate, astfel că poți juca cu ei. Sunt câțiva, deci dacă vrei să le rescrii istoria într-o oarecare măsură, vei putea face asta.
Moduri de joc

Modurile de joc nu s-au schimbat, pentru că 2K a găsit un echilibru perfect între ele. MyRise îți oferă o poveste care îmbină umorul și momentele tensionate, și poate fi rejucată pentru a vedea rezultate diferite ale alegerilor tale. Scenariul scârțâie uneori, dar te ține prins și nu e deloc scurt. Ce e interesant este că anul acesta există un singur story pentru ambele divizii, nu mai sunt împărțite în story-ul pentru fete și cel pentru băieți. Asta înseamnă că e și ceva mai bine scris, deși există în continuare momente cringe sau pe care le vezi venind destul de ușor. De asemenea, poți juca alternativ povestea, schimbând în orice moment între personajul masculin și cel feminin, doar că în anumite puncte va trebui să ajungi cu povestea în același punct pentru a merge mai departe.
Universe Mode și GM Mode sunt similare cu anul trecut, iar primul te lasă fie să urmezi cariera unui wrestler deja existent sau să îți creezi propria federație de wrestling, cu ce show-uri, centuri și wrestleri vrei. Universe Mode a fost tot timpul o pânză care poate fi albă sau oricât de colorată ai dori, dar ar fi frumos să vedem totuși și ceva mai multe variații de cutscenes și de scenarii, mai ales dacă alegi să joci cu un singur Superstar. Mi se pare și că progresia e prea lentă uneori și parcă intri în aceleași rivalități dacă lași jocul să aleagă de la sine.

GM Mode poate fi jucat acum și online, astfel că nu e nevoie să îți inviți prietenii pe la tine ca să le arăți cât de bine te pricepi tu la a fi scenaristul principal al unui brand. Nici aici nu sunt mari schimbări, dar mi se pare că poți să anticipezi ceva mai bine ce meciuri îți vor aduce cel mai mare succes și avem parte de meciuri noi în sfârșit, pentru că lipseau destul de multe în titlul anterior. În plus, ai și niște avantaje după show-urile speciale, dacă te descurci mai bine decât rivalii tăi, și acum toate brand-urile au meciuri în show-uri speciale, nu mai sunt împărțite, alt lucru binevenit și care are mai mult sens decât status quo-ul anterior. Ah, și ai în sfârșit un roster serios de manageri din care poți alege, inclusiv unii extrem de obscuri.
Showcase Mode-ul din WWE 2K25 începe cu finalul apoteotic de la WrestleMania 40, dar te poartă prin întreaga istorie a The Bloodline, o adevărată dinastie a wrestling-ului. De asemenea, vei putea să rescrii istoria în unele cazuri și să câștigi meciuri pe care membrii dinastiei le-au pierdut de-a lungul timpului. E un „what if” destul de fun, doar că unele obiective extra pe care le poți completa mi s-au părut puțin exagerate.



MyFaction rămâne un Ultimate Team cu wrestleri, în care trebuie să depui mult timp și efort dacă vrei să ajungi să ai cele mai bune carduri. Pachetele rămân extraordinar de scumpe, dar ai destul de multe moduri în care poți să obții reward-uri și wrestleri noi, deci aș zice că e ceva mai bine decât anul trecut.
Cel mai mare minus
Problema mare este însă faptul că versiunea de PC nu are The Island, care este principalul mod nou de joc adăugat în acest an, și care se aseamănă cu unul existent în NBA 2K de ani buni, unde ai quest-uri, interacțiuni cu alți jucători și diverse challenge-uri de tip PvE. E împărțită pe districte și, cel puțin din trailer-ul jocului, părea destul de interesantă. Sigur, majoritatea review-urilor spun că lasă mult de dorit și e o dezamăgire, dar ar fi fost frumos să putem și testa asta, mai ales că e destul de dezamăgitor să mai vezi astfel de diferențe între versiunile de PC și cele de consolă în 2025.


Coloana sonoră e iarăși destul de bună și am salvat-o rapid pe Spotify. Combină multe genuri, dar are mult rock, care rămâne principalul tip de muzică potrivit pentru wrestling.