Vânzările smartwatch au scăzut anul trecut: Apple pierde teren, dar Xiaomi, Huawei și Samsung cresc

Scris de | 12 martie, 2025
Vânzările smartwatch au scăzut anul trecut: Apple pierde teren, dar Xiaomi, Huawei și Samsung cresc

Vânzările globale de ceasuri smart au scăzut pentru prima dată anul trecut: piața s-a redus cu 7 procente în 2024. Analiștii spun că cea mai mare cădere a fost pe piața din India. De asemenea, brandul care a suferit cel mai mult a fost Apple. Sunt multe cauze, experiențe neplăcute, nu ține bateria, dar și lipsa de inovație la noile modele. Totuși, Xiaomi, Huawei și Samsung continuă să își crească vânzările.

Vânzări în scădere pe piața smartwatch

Vânzările smartwatch au cunoscut prima scădere vreodată în 2024, numărul de dispozitive vândute fiind cu 7% mai mic față de anul precedent. Apple și-a menținut prima poziție, dar a înregistrat o reducere semnificativă de 19% a livrărilor. Huawei și-a asigurat locul doi, cu o creștere de 35% a livrărilor, datorită unei piețe chineze puternice și unui portofoliu divers: de la brățări de fitness de bază, ceasuri inteligente pentru copii, dar și ceasuri avansate precum Watch GT 5 Pro.

Samsung a ocupat locul al treilea, cu o creștere modestă de 3% a livrărilor, datorită gamei Galaxy Watch7 și Galaxy Watch Ultra. Anul 2024 a fost unul puternic pentru divizia de smartwatch-uri Xiaomi, cu o creștere de 135% a livrărilor anuale, conform Counterpoint.

vanzari smartwatch 2024

Principalul motiv pentru declinul pieței globale a fost piața indiană. Acolo vânzările smartwatch au scăzut din cauza unui ciclu lent de înlocuire, a lipsei de inovație și a experiențelor nesatisfăcătoare ale utilizatorilor în rândul cumpărătorilor la prima generație de ceasuri smart. Pe de altă parte, piața chineză a fost cea mai mare piață globală pentru prima dată. A crescut cu 6% de la an la an, înregistrând cele mai mari livrări vreodată. Huawei, Imoo (fostul BKK) și Xiaomi au fost lideri.

Declinul Apple este comentat de analiști. Anshika Jain a declarat: „Apple Watch a fost martor la o scădere a impulsului la cea de-a 10-a aniversare, în ciuda lansării seriei Apple S10. Cel mai mare factor al declinului a fost America de Nord, unde absența Ultra 3 și îmbunătățirile minime ale caracteristicilor din gama S10 i-au determinat pe consumatori să amâne achizițiile. În plus, disputele privind brevetele au afectat livrările în prima jumătate a anului. Încetinirea gamei existente de Apple Watch SE și lipsa de noi modele SE au contribuit, de asemenea, la declin.”

Se așteaptă ca piața să își revină lent în 2025, în urma integrării sporite a AI și a monitorizării avansate a sănătății în viitoarele ceasuri inteligente.

Etichete: , , , , ,

Sursa: GSMArena