SoundMasters, importatorul oficial al produselor Harman Kardon, JBL și AKG în România, a deschis în această lună primul showroom pentru testarea și vizionarea produselor realizate de cunoscutele branduri americane. Achiziția produselor se poate face atât în showroom, cât și online, pe www.soundmasters.ro.
Am auzit primele detalii despre posibila inaugurare a unui showroom pentru brandurile Harman Kardon, JBL și AKG în urmă cu câteva luni de la domnul Mihai Lungu, directorul SoundMasters, și totodată importatorul oficial al brandurilor consacrate în comercializarea unor produse audio-video de calitate. Într-o întâlnire tete a tete, Mihai Lungu mi-a vorbit despre produsele lansate la IFA de cele trei branduri, mi-a făcut un scurt demo cu câteva produse, mi-a vorbit despre produse uimitoare la prețuri decente pe care le-ar putea aduce și pe care români le ignoră, despre business-ul SoundMasters și despre planul pe care îl are cu deschiderea unui showroom în București. Rămân uimit de pasiunea cu care vorbește, de cunoștințele pe care le are și de planurile mari pe care încearcă să le transpună în realitate.
2 luni mai târziu primesc un telefon. “Haide! Am deschis”. Mă îndrept spre noul showroom via metrou. În dreapta mea, un tânăr ascultă muzică la o pereche de căști Beats Studio by Dr. Dre, în timp ce în față este unul care are un model intraauricular tot de la Beats. Mai târziu observ o fată cu o perche de căști Sony, apoi pe cineva cu căști Philips. În cele 40 de minute în care mă deplasam spre SoudMasters nu văd nici măcar o urmă a brandurilor despre care vorbeam cu toții odată. Și nu este vorba doar despre cele 40 de minute, pentru că am urmărit atent în ultima perioadă și rar observ produsele celor 3 branduri în consumul de zi cu zi al tinerilor. Probabil situația se mai îmbunătățește când vorbim despre pasionați trecuți de prima tinerețe sau despre produsele pentru casă.
Culmea, toate recenziile pe care le citesc despre produsele Harman Kardon, JBL sau AKG sunt pozitive și redactorii le poziționează deasupra produselor pe care tinerii le folosesc. Uităm totuși un aspect, cel care ține cont de tendințe, despre factorul “cool” care roiește în jurul tinerilor.
În acest context, cele trei branduri, unite la nivel internațional în grupul Harman, au lansat în ultima vreme produse cool pentru multimedia și pentru casă, cu prețuri atractive. SoundMasters, unicul importator al acestor branduri în România, a deschis un showroom în București pentru a putea vedea și testa noile “bijuterii”. Mare parte dintre produsele lansate la IFA au primit premiul red dot pentru design și putem confirma că arată bestial, deci factorul “cool”a fost atins.
Pentru cunoscători, dar nu numai
Amplasat în “raiul audiofililor”, la etajul 1 al celebrului magazin Muzica de pe Calea Victoriei, primul showroom SoundMasters găzduiește cele mai noi și cele mai populare produse ale cunoscutelor branduri din portofoliul Harman International Industries, companie producătoare de echipamente de divertisment audio. Pasionați ai unui sunet de calitate sau amatori de audiții muzicale, toți utilizatorii sunt invitați să descopere produse premiate la nivel global pentru calitate și design.
Cu o investiție totală de peste 50.000 de euro, sumă care nu include produsele disponibile la raft și stocurile, noul showroom are o suprafață de aproximativ 100 de metri pătrați. Depozitul este la importator, cu stocuri pentru marea majoritate a produselor disponibile în magazin sau online, iar aprovizionarea se face de 2 ori pe lună, astfel că produsul dorit de cumpărători este primit în cel mai scurt timp posibil.
“Am deschis showroom-ul pentru a crește brandul produselor pe care noi le importăm și pentru a genera vânzări mai mari pentru viitor”, ne-a declarat Mihai Lungu, directorul SoundMasters. De altfel, vânzările realizate în showroom sunt prin Senia, distribuitorul de echipament muzicale care operează în cadrul magazinului Muzica, în timp ce la SoundMasters ajunge doar un anumit procent din întreaga vânzare.
Showroom-ul găzduiește produse multimedia pentru consumatori și pentru casă, de la căști ieftine AKG și până la produse de lux de la Harman Kardon. De asemenea, în sala de demonstrație poate fi văzut la lucru un sistem complet pentru casă, cu boxe, receiver, ecran de proiecție de la Stewart și proiector JVC Full HD. Ecranul de proiecție de dimensiuni mari și proiectorul ajung împreună la un preț de aproximativ 5.800 de euro, reprezentând o soluție mai ieftină în comparație cu un televizor de asemenea dimensiuni.
În plus, cei de la SoundMaster pot oferi asistență pentru construirea unui serviciu audio-video complet.
Produse
SoundMasters a vândut marfă în magazinul online de aproximativ 230.000 de euro în 2013, iar odată cu inaugurarea oficială a noului showroom se așteaptă o dublare a vânzărilor pentru următorul an. În același timp, în perioada următoare magazinul online va cunoaște o nouă identitate vizuală, îmbunătățind experiența utilizatorului și procesul de achiziționare.
Printre produsele remarcate de mine în showroom se numără JBL Pulse, un speaker portabil cu conectare prin USB sau Bluetooth care integrează aproape 200 de LED-uri și care crează o atmosferă colorată, JBL Voyager, cu bass-ul și cele două difuzoare care rămân fixate în timp ce difuzorul central devine portabil, JBL Pebbles, dar și căști de la AKG sau Harman Kardon surprinzătoare, atât în ceea ce privește construcția cât și calitatea sunetului. Totodată, întreaga gamă home audio de la Harman Kardon și JBL este impresionantă, cu mențiuni speciale pentru soundbar-uri.
Amplasare
Showroom-ul este deschis de luni până vineri în intervalul 10:00-20:00 și vineri și sâmbătă între 10:00-17:00, fiind amplasat la etajul 1 din magazinul Muzica, Calea Victoriei, București.