Studiu Intel: 70% dintre românce pun pe primul loc performanţa atunci când îşi aleg PC-ul

Laptopul 2 în 1, în topul preferințelor pentru o viitoare achiziție

⇣ Sari la articol
Studiu Intel: 70% dintre românce pun pe  primul loc performanţa atunci când îşi aleg PC-ul

Româncele consideră performanţa, portabilitatea şi designul cele mai importante criterii în alegerea unui nou computer, reiese din cel mai recent studiu Intel despre cum îşi aleg femeile PC-ul. Astfel, acestea pun mai mult accentul pe caracteristicile tehnice decât pe aspectul PC-ului, pentru 70% dintre respondente performanţa tehnologică ocupând primul loc, în timp ce doar pentru 5% designul este cel mai important. Portabilitatea este un alt aspect de care 17% dintre femei declară că ţin cont atunci când aleg un PC. Alţi factori de decizie sunt preţul (4%), brandul (2%) şi ecranul tactil (2%).Studiu Intel 1Potrivit rezultatelor studiului, 41% dintre femei preferă o culoare neutră pentru computer, 34% aleg o culoare vie, iar pentru 25% culoarea computerului nu este atât de importantă. Din studiu reiese că 48% dintre femeile din România dețin un computer mai vechi de 3 ani, 30% unul cu vârsta cuprinsă între 1 și 3 ani şi că 13% au acasă un computer de mai puţin de un an. Doar 9% dintre respondente nu deţin un PC. Majoritatea a declarat că deţine un laptop (58%), desktop PC (27%), laptop 2 în 1 (4%) și mini PC (3%). Studiu Intel 3

Laptopul 2 în 1, în topul preferințelor pentru o viitoare achiziție

Tipul de computer preferat de femei pentru următoarea achiziţie este laptopul 2 în 1 (50%), urmat de laptopul clasic cu 41%. De asemenea, 6% dintre respondente vor să cumpere un desktop PC şi 3% un mini PC. Cel mai frecvent, româncele utilizează PC-ul pentru a asculta muzică și a viziona filme (36%) sau pentru a naviga pe reţelele de socializare (30%). În timp ce 17% dintre ele preferă să editeze documente, 10% sunt pasionate de jocurile pe calculator.  Alte activități pentru care româncele utilizează computerul sunt editarea foto sau video (4%) şi programarea (3%).

În ceea ce priveşte intenţia de cumpărare, 40% dintre românce vor să îşi cumpere un PC în următorul an, 20% dintre ele în următorii 2-3 ani, iar 11% peste 3 ani. Studiu Intel 2

Magazinele tradiționale, prima opțiune pentru achiziționarea unui PC

Magazinele tradiţionale rămân în continuare prima alegere a româncelor pentru cumpărarea PC-ului (75%), în timp ce doar un sfert dintre ele intenţionează să facă următoarea achiziţie online.

Înainte de a decide care este computerul potrivit pentru ele, femeile din România se informează despre cele mai noi tehnologii din magazine online sau tradiţionale (49%), de la prieteni sau familie (25%), din presă (14%) sau de pe forumuri (12%).

Studiul Intel a fost realizat în perioada 4-18 martie 2016 pe un eșantion de 7.178 de femei din mediul rural și urban din România.