În unele știri neașteptate de astăzi, HP și HyperX (fosta divizie a Kingston) au lansat împreună o declarație conform căreia HP urmează să achiziționeze portofoliul de periferice de jocuri HyperX, pentru 425 milioane USD. Kingston păstrează produsele DRAM, Flash și SSD (cele care au marca HyperX vor fi probabil redenumite). Poate este indicativ faptul că Kingston dorește să rămână concentrat pe piețele de memorie și stocare și să se îndepărteze de o piață variabilă a mărfurilor, în timp ce simultan HP încearcă să-și sporească prezența în spațiu alături de brandul său HP OMEN.
În așteptarea revizuirii reglementării, se poate ca tranzacția să se încheie în al doilea trimestru al anului 2021, achiziția fiind acumulată pe un non-GAAP către HP în primul an complet. Linia de periferice HyperX, care include căști de jocuri, microfoane, tastaturi, mouse pad-uri, mouse-uri, surse de alimentare, accesorii pentru consolă, este de așteptat să fie utilizată de ecosistemul de jocuri HP mai larg pentru a extinde potențialele suplimente pentru jocurile sale din seria OMEN desktopuri și laptopuri, precum și construirea acelui ecosistem pentru hardware, software și servicii.
HyperX a fost întotdeauna un element distinct, oarecum separat de Kingston. Kingston păstrează în continuare companiile DRAM și SSD cu încărcare RGB concentrate pe jocuri, deși este probabil ca acestea să fie vândute fie sub Kingston, fie cu un nou brand separat despre care vom afla în timp util. Nu este clar dacă sponsorizările HyperX ale echipelor eSports fac parte, de asemenea, din acord, dacă acestea vor fi transferate către HP sau dacă vor rămâne la Kingston.
În comunicatul de presă, HP menționează că industria hardware-ului pentru PC este stabilită să aibă o piață adresabilă de 70 miliarde dolari până în 2023, piața globală a perifericelor (jocuri și non-jocuri) să crească la 12,4 miliarde dolari până în 2024. HP afirmă că perifericele de jocuri vor să fie un element disproporționat de mare al creșterii de la an la an și că recunoașterea mărcii HyperX va ajuta HP „să-și promoveze conducerea în sistemele personale prin modernizarea experiențelor de calcul și extinderea în adiacențe valoroase”. În cuvintele non-corporate, asta înseamnă doar că HP vede o valoare colectivă în activarea propriilor sisteme cu accesorii de top pentru a îmbunătăți experiența generală. Având în vedere că tranzacția se va încheia în al doilea trimestru, va fi interesant să vedem dacă HP face reorganizarea mărcii cu HyperX, cum ar fi „HyperX by HP”, sau îl lasă așa cum este.