INTERVIU. Lucian Condruz, Consumer Sales Leader – Lenovo România: ce înseamnă noul brand LOQ, posibilitatea unui handheld Lenovo și cum arată piața de gaming din România

INTERVIU. Lucian Condruz, Consumer Sales Leader – Lenovo România: ce înseamnă noul brand LOQ, posibilitatea unui handheld Lenovo și cum arată piața de gaming din România

Într-o piață din ce în ce mai disputată, cea a gaming-ului, Lenovo a reușit să mențină o poziție de top, bazându-se pe device-urile sale precum cele din gama Legion. Acum, se pregătesc de lansarea gamei LOQ, una complet nouă, iar despre acest lucru și multe altele am vorbit cu Lucian Condruz, Consumer Sales Leader în cadrul Lenovo România.

Scris de | 23 iunie, 2023

Connect: Cât de mare este cota de piață a produselor Lenovo pe piața de laptopuri din România, și cât de dezvoltată este aceasta comparativ cu celelalte din regiune?

Lucian Condruz: Cota de piață Lenovo în ceea ce privește segmentul laptopuri este destul de stabilă – undeva la 25-26% conform IDC (n.r: International Data Corporation) în ultimii doi ani fiscali. Aceleași procente le regăsim atât în regiune cât și la nivel de EMEA în ultimii doi ani fiscali, Lenovo fiind un jucător important și constant în toate teritoriile în care activează. Chiar și la nivel mondial Lenovo ocupă prima poziție pe partea de PC-uri (Notebooks + Desktops) – și asta datorită prezenței constante în toate teritoriile precum și a unui line-up solid pe toate segmentele acestei categorii (Consumer/SMB/Enterprise/Public Sector). 

Dar în ceea ce privește gamingul? Există la noi în țară o bază solidă de gameri pe PC?

Lucian Condruz: Lenovo a introdus în portofoliu brandul Legion relativ recent – în anul 2017 – deci putem spune că suntem un jucător relativ nou în acest spațiu. Cu toate acestea, în fiecare an am câștigat cotă de piață, și de câțiva ani ne menținem la peste 30% în acest segment în România. La nivel mondial– cu ajutorul Legion –  Lenovo a ajuns primul brand ca vânzări pe zona de gaming. Piața de PC gaming din România are un share mult mai mare din total decât multe țări din Europa. Suntem chiar pe locul 2 în Europa – după Polonia – ca share al pieței de PC gaming din totalul pieței respective. Sunt multe explicații pentru acest fenomen dar probabil cea mai relevantă ar fi că tradițional, începând chiar din anii 90, gamerul român a preferat zona de PC Gaming în detrimentul jocurilor de consolă – ceea ce în vestul Europei nu s-a întâmplat.  

Recent, Lenovo a lansat o nouă gamă de laptopuri de gaming, seria Legion din 2023. Ce aduce aceasta nou față de modelele de anul trecut și cum se diferențiază de concurență?

Lucian Condruz: Brandul Legion a fost foarte bine primit în România. Platforme ca Legion 5 Pro reprezintă deja un standard în segmentul de gaming, perceput ca un produs care nu face nici un fel de compromis de performanță, calitate și preț. Lenovo încearcă să satisfacă toate profilele de gameri iar în acest an am introdus o serie de noi tehnologii care vor îmbunătăți și mai mult experiența de care clienții noștri vor beneficia: 

Chipset AI hardware dedicat – Toate modelele din 2023 ( inclusiv gama LOQ ) – vor avea un chipset hardware dedicat de AI – care va face un management de resurse inteligent și un balans ideal între performanță, răcire si putere astfel încât să aducă cât mai multe FPS-uri în fiecare joc fără ca gamer-ul să trebuiască să modifice setări de fiecare dată în funcție de joc. 

Lenovo Puresight – Cea mai bună tehnologie de ecran pe care am avut-o vreodată pe echipamentele noastre de gaming încorporează acum ecrane de 240Hz cu luminozitate de până la 500 nits și tehnologie Nvidia Gsync. 

Păstrăm calitatea echipamentelor noastre – suntem unul din puținele branduri care se concentrează pe performanță, dar nu face niciun compromis la calitate. Astfel, platforma Legion 7 are cea mai solidă construcție dintr-o carcasă completă de aluminiu reciclat, iar Legion Pro 5 are în continuare o construcție solidă din carcasa parțial realizată din aluminiu reciclat. 

Există un accent poate puțin mai mare pus în acest an pe segmentul de „casual gamers” odată cu apariția noului brand LOQ?

Lucian Condruz: Dacă în trecut ținteam acest segment prin brandul Ideapad, în acest an încercăm să îl adresăm prin noul brand LOQ (rostit Lock). Și aici nu vorbim doar de un branding nou, vorbim de o platformă de gaming construită de la zero. Astfel, clientii platformei LOQ vor beneficia de specificații de gaming venite din zona Legion (tastatura de gaming Trustrike cu full-travel de 1.5mm, chipset hardware AI, ecrane de 144Hz cu tehnologie Gsync, MUX Switch și sistem de răcire performant Coldfront 5.0).

Cât de mare este piața high-end de laptopuri de gaming de la noi? Mă refer la modelele care depășesc și 3000 de euro.

Lucian Condruz: Nu este foarte mare și de asemenea este destul de greu de făcut o delimitare fermă între cumpărătorii din acest segment. O parte folosesc aceste echipamente pentru gaming, dar sunt și alții care le folosesc pentru generare de conținut video/streaming precum și chiar aplicații profesionale de editare – datorită puterii de procesare impresionante care se „ascunde” sub capota laptopurilor Lenovo.

Urmează să vedem un dispozitiv handheld pentru gaming marca Lenovo? Poate fi aceasta o nouă piață de desfacere, având în vedere popularitatea de care se bucură astfel de device-uri în ultima vreme?

Lucian Condruz: Lenovo își dorește să fie prezent și relevant în toate categoriile și segmentele, deci nu m-ar mira să intrăm și în acest segment. Personal, chiar dacă văd utilitatea unui astfel de produs, sunt curios în România ce impact va avea. Așa cum spuneam mai sus, încă suntem o piață de PC Gaming și mai puțin de console. Dar poate că acest segment de produs va aduce ce e mai bun din ambele lumi.  

Să trecem peste partea de interviu care are legătură cu gamingul. Pe segmentele office, consumer, cât de mare e prezența Lenovo în România? Ce cotă de piață aveți?

Lucian Condruz: Lenovo este prezent pe aproape toate segmentele de piață și suntem în acest moment singurul brand din IT&C care avem prezență completă cu toate categoriile de produs și pe toate segmentele de business. Astfel, de la smartphone-uri (prin brandul Motorola), la tablete, laptopuri, desktopuri, monitoare până la soluții enterprise pe partea de servere și data-centere. Toate aceste soluții sunt adresabile în toate segmentele de business, de la consumatorul de acasă până la soluții pentru enterprise sau sectorul public, deci e greu să vorbim general de cote de piață, însă acolo unde Lenovo este prezent deja suntem sau ne dorim să devenim numărul 1. Facem deja asta pe zona de PC-uri de mulți ani, de asemenea suntem pe primul loc conform IDC de șase trimestre și pe zona de tablete Android și ne propunem să devenim un jucător foarte important pe toate segmentele menționate mai sus. 

Urmează să mai vedem în viitorul apropiat încă un laptop pliabil Lenovo? Există potențial pentru acest segment în România?

Lucian Condruz: Da și nu – să mă explic: deja anunțat la CES, vom lansa în curând inclusiv în România noul Yogabook 9. Încă un laptop pliabil e puțin spus și ușor incorect. Asistăm cel mai probabil la nașterea unui nou segment de produs. Yogabook 9 este practic un convertibil cu 2 ecrane OLED de 13” fiecare, cu o multitudine de cazuri de folosire. A fost incredibil de bine primit de toți jurnaliștii din domeniul Tech și a luat cele mai multe premii la CES. Dar trebuie să îl vedeți ca să mă credeți. Și îl veți vedea în curând și în România – la începutul verii. 

Dacă tot vorbim de Yoga – ce alte noutăți veți aduce pe segmentul premium? 

Lucian Condruz: Dacă în trecut Yoga era brandul nostru de convertibile, în ultimii ani a devenit mult mai mult. Astfel, Yoga înseamnă Premium pentru Lenovo și dorim să introducem acest brand pe cât mai multe segmente și categorii de produse (Ultrabook-uri, Desktop-uri Yoga, Tablete Yoga, precum și alte categorii de produs). Și pentru că Premium înseamnă Premium, de la finalul lui 2022 am introdus un serviciu suplimentar care însoțește orice notebook Yoga sau Legion. Este vorba de Premium Care – care presupune un upgrade al garanției standard de 2 ani, la 3 ani garanție executată la domiciliul clientului, asistență tehnică specializată precum și alte beneficii, toate fiind incluse cu titlu gratuit pentru clienții care achiziționează aceste dispozitive Premium din gama Lenovo. 

Care sunt planurile pe termen mediu și lung ale Lenovo în România?

Lucian Condruz: În ceea ce privește produsele consumer, planurile noastre vor fi mereu aceleași: să aducem un portofoliu cât mai divers, constituit din produse de calitate la prețuri corecte pe care clienții noștri să le găsească ușor pe orice raft fizic sau virtual din România. Și dacă clienții noștri vor fi multumiți de acest lucru suntem siguri că pe termen mediu și lung se vor întoarce și vor cumpăra mai multe produse din segmente cât mai diverse. E cel mai bun plan. 

Etichete: , , , , ,