IFA 2023 de la Berlin a fost un prilej perfect pentru Honor de a anunța două lucruri importante: sosirea în Europa a noului său telefon pliabil, Honor Magic V2 (care însă nu are încă o dată exactă sau un preț) și prezentarea noului său concept de „telefon-poșetă”, Honor V Purse. Am fost acolo și am scris despre ambele (click pe link-urile de pe numele celor două telefoane), însă pe lângă ocazia de a vedea îndeaproape telefoanele, și de a ne și juca cu Magic V2, am mai avut oportunitatea de a sta la masă cu George Zhao, CEO-ul Honor, și de a purta o discuție despre prezentul și viitorul companiei, cu accent pe telefoanele pliabile. A fost o masă rotundă, deci întrebările și răspunsurile pe care le-am extras în următoarele rânduri au fost un efort comun al jurnaliștilor din mai multe țări, precum Germania, Franța, Spania, Italia, Marea Britanie sau, bineînțeles, România.
Care este reacția actuală în piață față de brandul Honor?
George Zhao: Credem că putem conduce în termeni de inovație în ceea ce privește smartphone-urile sau ecosistemele inteligente. În 2021 ne-am setat un scop, acela de a deveni brandul de smartphone-uri lider al lumii și de a lupta cu Apple și Samsung, astfel că trebuie să livrăm un produs mai bun decât iPhone-ul sau telefoanele din seria Galaxy. Aceasta este ținta, iar când am lansat Honor Magic V2 am demonstrat cât de competitivi suntem: este mult mai subțire, avem o baterie mai bună, performanță mai ridicată. Iar investițiile noastre în domeniul R&D (Research & Development) susțin acest scop.
Credeți că ați atins deja standardul unui brand global de top?
George Zhao: Produsul reprezintă brandul nostru astăzi. Dacă vorbim despre Magic V2 și îl comparăm cu un Galaxy Fold 4 sau 5, poți simți deja care este produsul mai bun. Avem produsul mai bun.
Este Honor V Purse o excepție sau plănuiți și alte device-uri ca acesta?
George Zhao: Am stabilit de la bun început, alături de designer, că acesta este un concept, astfel că nu a trebuit să luăm în considerare limitările tehnologice. Cu Honor V Purse am luat în considerare dorința de amprentă personală a oamenilor, fashion-ul, trebuia să fie o exprimare a statusului, astfel că a deschis o nouă fereastră în ceea ce privește telefoanele mobile. Spre exemplu, pe partea de interfață de utilizare, am avut multe idei noi, care să îmbunătățească experiența utilizatorilor.
După despărțirea de Huawei, ați preluat și anumite concepte și design-uri de la aceștia, pentru că V Purse este similar cu unul dintre telefoanele pliabile inițiale ale lor. Credeți că un astfel de design, cu ecran secundar și deschidere în exterior, are mai multe de oferit decât cele deja existente?
George Zhao: De când au apărut telefoanele pliabile, acum câțiva ani, au existat trei tipuri diferite de design – cel care se pliază în exterior, cel care se pliază la interior și flip-ul. Conceptul nu este nou, nu a apărut cu Huawei sau Honor, ci odată cu industria pliabilelor, toți producătorii folosesc una dintre aceste forme. Credem că pliabilele sunt viitorul, vor reprezenta o mare parte din piață, însă poate că cele de acum mai au nevoie de niște îmbunătățiri.
Piața de telefoane pliabile este în creștere, însă alte telefoane suferă scăderi în aceste momente. Ce părere aveți despre asta?
George Zhao: Consumatorii își doresc noi tehnologii, noi inovații, deci cred că trebuie să îmbunătățim aceste aspecte, să găsim datele optime pentru industria noastră. În viitor, cred că AI sau alte tehnologii ne vor ajuta foarte mult să îmbunătățim industria, pentru că, bineînțeles, vom putea mări performanțele camerelor spre exemplu, dar vom avea nevoie de un AI bine integrat pentru a ține pasul și a face salturi la nivel de software. Evident, astfel de lucruri se vor întâmpla întâi la telefoanele de top, flagship-uri.
„Telefonul flip are un design foarte bun…pentru acum 20 de ani”
Ce opinie aveți despre telefoanele pliabile de tip flip și ați fi interesați să explorați un device și în această zonă?
George Zhao: Telefonul flip are un design foarte bun…pentru acum 20 de ani. Pentru noi, nu vine cu o tehnologie adăugată, ceva dificil sau foarte tehnic, este un telefon simplu. Ne gândim mereu ce lucruri poate aduce Honor consumatorilor, și poți observa asta dacă te uiți la linia noastră de smartphone-uri. Cu un flip, vorbim doar despre o tăietură, și avem în planuri dezvoltarea unui astfel de telefon, dar trebuie să fie ceva special, ca în cazul lui Honor V Purse spre exemplu.
Au trecut doi ani și jumătate de la „despărțirea” de Huawei. Cum arată următorii 5 ani pentru Honor?
George Zhao: Nu văd vreo problemă în următorii 5 ani pentru Honor. Putem tot timpul să găsim ceva nou sau să ne îmbunătățim, și chiar și atunci când există anumite provocări, precum scăderea din piața de smartphone-uri la nivel global, ne întrebăm ce putem face pentru a deveni mai buni. Dacă facem ceva mai bine, atunci avem progres, iar în clipa de față avem multe lucruri de făcut. (…) Și vom avea mai multe produse în portofoliul european anul viitor.
Motivul pentru care Honor este așa cum este acum este unul politic. Vă temeți că ar putea să existe vreo măsură politică care să vă afecteze?
George Zhao: Honor este doar un creator de dispozitive. Industria are nevoie de competiție, iar Honor se bucură și consideră binevenită orice competiție, indiferent că vorbim de Samsung, Apple sau alții. Industria a devenit astăzi cam plictisitoare, nu găsești ușor un produs fantastic, deci dacă cineva poate face ceva cu adevărat special, ar ajuta foarte mult industria. Noi vrem să fim un challenger, un nou gamechanger, prin inovație. (…) An de an, Honor va aduce ceva nou.