YouTube pare că a găsit metode noi pentru a îmbunătăți experiența de utilizare a serviciului său, atât pentru creatorii de conținut, cât și pentru comunitățile de fani care se adună în jurul canalelor. Avem pentru prima dată integrare de AI generativ în interfața YouTube Studio, noi metode de a interacționa cu comunitatea, dar și „Hype”, o nouă metodă prin care fanii își pot susține creatorii preferați.
Creatorii vor putea genera cu AI idei de titluri, thumbnail-uri și chiar replici din tab-ul Inspiration
Integrarea de AI în funcțiile YouTube nu este tocmai surprinzătoare. Dacă nu o făcea Google, o făceau alții prin servicii adiacente contra cost. Astfel, acum vei putea să faci „brainstorming” de idei pentru a găsi un titlu mai bun, o idee mai bună, o introducere care să atragă, sau un thumbnail. Toate aceste capabilități vor fi listate în noul tab „inspiration” din YouTube Studio.
Cei care folosesc mult secțiunea Shorts vor putea acum chiar să genereze cadre sau scene scurte de video cu AI prin intermediul „Deram Screen”. Acestea sunt limitate la 6 secunde, pentru a umple golurile din clipuri unde nu ai avea obligatoriu la dispoziție imagini relevante pentru ilustrație. Toate clipurile care includ materiale realizate cu AI în cadrul YouTube vor fi marcate digital cu SynthID, identificatorul care indică prezența materialului generat.


Aceste funcții vor fi activate într-un ritm lent pentru creatorii din toată lumea, deci nu ne așteptăm rapid la o „avalanșă” de conținut care să includă AI.
Fiecare canal va primi automat un „forum” în tab-ul Community
Secțiunea Community va fi urmatoarea care va primi mai multă atenție. Aceasta este în prezent un soi de „feed” de Twitter sau Facebook, unde creatorii pot interacționa cu comunitatea în afara unui clip video. Aici se postează acum întrebări în format text, sondaje, fotografii sau link-uri către clipuri.
După noul update, Community dorește să creeze ceva mai degrabă similar cu ceea ce vedem pe Discord, în grupurile de Facebook sau pe forumuri. Feed-ul de până acum va rămâne disponibil, unde doar creatorul de conținut poate publica conținut nou, dar noul feed va fi disponibil pentru toți fanii să publice conținut extra și să pornească discuții.

Pentru a modera mai bine conținutul care apare atât în comentariile clipurilor, cât și în postările de pe Community, YouTube Studio va primi un nou tab numit Community Hub, unde va apărea structurat toată activitatea socială de pe canal. Folosind AI, Google va scoate în față comentariile și postările cele mai importante. Aceste funcții vor fi lansate către publicul larg abia de la anul.
Fanii își vor putea împinge creatorii preferați în față prin butonul Hype
În cele din urmă, Hype pare să fie cea mai utilă funcție, în special pentru creatorii de conținut mai mici. Ne așteptăm să vedem în curând mulți creatori care să își încurajeze fanii nu doar să dea like, să comenteze și să se aboneze la canal, ci și să apese pe butonul „Hype”. Acesta va fi un buton nou, care va apărea doar pentru canalele care au mai puțin de 500.000 de abonați.


Practic, comunitatea va putea să scoată în față clipuri de pe canale mai mici, dacă destui apasă pe butonul Hype. Acest buton apare doar după ce dai like, iar clipurile cu cele mai multe puncte de „Hype” vor apărea într-un clasament, care va ajuta la „descoperirea” de noi canale și clipuri. Acest buton apare doar în primele 7 zile de la lansarea clipului, iar utilizatorii vor avea un număr limitat de Hype-uri pe care le pot da pe săptămână. Pentru început, acest număr va fi limitat la trei, însă YouTube deja a dezvăluit că utilizatorii vor putea să facă Hype și contra cost la un moment dat, cumpărând „hype-uri” în plus.
Creatorii noi vor primi mai multe puncte pentru fiecare hype, datorită unui bonus pentru „creatori mici”, iar cei cu subscriberi puțini vor primi puncte multiplicate pentru a putea concura mai bine cu canalele mai mari care vor avea acces la funcționalitatea Hype.