După 25 de ani, Netflix renunță la închirierea de DVD-uri. „Sfârșitul unei ere”

Scris de | 2 octombrie, 2023
După 25 de ani, Netflix renunță la închirierea de DVD-uri. „Sfârșitul unei ere”

Înainte să revoluționeze streaming-ul video de filme și seriale, Netflix a fost una dintre companiile care au revoluționat închirierea de DVD-uri, spre sfârșitul anilor `90. În ciuda succesului serviciilor sale de video-on-demand, compania nu a renunțat în toți cei 25 de ani de existență la trimiterea DVD-urilor prin poștă. Pe 29 septembrie, însă, Netflix a trimis ultimul DVD către clienți, anunțând „sfârșitul unei ere”.

Începând din luna octombrie, Netflix oprește complet serviciul de închiriere. La momentul lansării, în 1998, Netflix concura cu lanțuri mari de centre de închirieri de filme și seriale, precum Blockbuster. De asemenea, computerele din acea eră nu erau conectate la internet de mare viteză precum în prezent, iar streaming-ul de clipuri video era încă un vis frumos.

Până pe la începutul anilor 2000, cei care doreau să vadă clipuri de pe internet trebuiau să le descarce local, la rezoluții extrem de mici. Totuși, Netflix s-a folosit întotdeauna de internet pentru a ajunge la clienți, aceștia putând selecta filmele preferate încă din 1998, de pe site-ul companiei.

Pentru a marca sfârșitul DVD-urilor Netflix, trimise în faimoasele plicuri de culoare roșie, compania a lansat un spot publicitar, care cu siguranță va fi unul plin de nostalgie, în special pentru cei din SUA, care au folosit serviciul de închiriere de-a lungul anilor. De asemnea, Netflix a pus o reclamă mare pe un billboard de pe Sunset Boulevard din Los Angeles, realizată din plicuri și discuri, cu mesajul „DVD-urile vor fi întotdeauna în ADN-ul nostru” (foto cover), dar și un infografic în care sunt marcate diverse momente importante în evoluția Netflix. Acesta se concentrează în special pe evoluția serviciului de închirieri.

Așa aflăm că în 1998, primul DVD închiriat de un client Netflix a fost cu filmul Beetlejuice al lui Tim Burton, cu Michael Keaton și Winona Rider. În 2000, Netflix introducea recomandări de filme pe site, bazat pe rating-urile pe care utilizatorii le dădeau filmelor. În 2003, a atins un milion de abonați, iar în 2004, Netflix trimitea primul și singurul plic care nu era de culoare roșie, ci verde, cu filmul Shrek.

În 2006, Netflix introducea discurile Blu-Ray, cu filme la rezoluție high-definition, La scurt timp, în 2007, Netflix pornea pentru prima dată serviciul său de streaming, cel care a schimbat complet felul în care consumăm filme și seriale acasă.

Până în 2019, Netflix a livrat peste 5 miliarde de discuri cu filme și seriale către clienți, însă în ultimii câțiva ani serviciul nu s-a mai dovedit a fi foarte popular. Comenzile au scăzut foarte mult, pentru că din ce în ce mai mulți clienți s-au mutat pe streaming. De altfel, în ultimii ani, Netflix a încercat să creeze și abonamente mai ieftine, inclusiv planuri tarifare cu reclame. În același timp, Netflix a început să blocheze partajarea de conturi între prieteni și membri ai familiei, dacă aceștia nu locuiesc în aceeași gospodărie.

Planul companiei pare totuși să funcționeze. Numărul de abonați raportat este în creștere după introducerea acestor măsuri.

Etichete: , , , ,