Cosmin Moldovan, Oppo România: „Vrem ca anul acesta să ducem produsele OPPO în mâinile a peste 500.000 de români”

Cosmin Moldovan, Oppo România: „Vrem ca anul acesta să ducem produsele OPPO în mâinile a peste 500.000 de români”

Oppo a luat decizia de a intra în România într-unul dintre cele mai nefericite momente, foarte aproape de startul pandemiei, însă a dat dovadă de perseverență și rezistență, reușind să treacă prin ceea ce alți producători de smartphone-uri ar fi evitat. Am stat de vorbă cu Cosmin Moldovan, National Sales Director pentru Oppo România, pentru a înțelege mai multe despre cum a arătat primul an al companiei pe piața locală, planurile de expansiune în alte categorii de produse pentru 2021 și posibilitatea de a vedea în România recent-anunțatul Oppo Find X, telefonul cu ecran rulabil, amprenta în luna februarie a acestui an.

Scris de | 12 aprilie, 2021

DESPRE COSMIN MOLDOVAN

Cosmin Moldovan a devenit în luna ianuarie a acestui an National Sales Director OPPO în cadrul Green Leaves Technical. În această poziție, el va coordona strategia de vânzari pentru OPPO în România, unul dintre cele mai importante obiective fiind creșterea cotei de piață la nivel local. Anterior, Cosmin a lucrat 3 ani ca Director de Vânzări al Huawei CBG România, 8 ani în cadrul Samsung Electronics și 3 ani în cadrul diviziei de mobile a fostului Sony Ericson, actualmente Sony Mobile Communications.

connect: OPPO a intrat oficial pe piața din România în prima parte a lui 2020. Câte smartphone-uri a reușit compania să livreze până la sfârșitul anului?

Cosmin Moldovan: Dezvoltarea echipei locale a fost anul trecut una dintre prioritățile noastre în prima parte a anului trecut și echipa este și acum o preocupare constantă pentru noi. Vânzările de produse OPPO au debutat oficial în luna iunie a anului trecut și suntem bucuroși să spunem că în fiecare lună a anului trecut am reușit să generăm creșteri importante ale volumului de vânzări, așa că după primele 6 luni putem spune că vânzările au crescut de peste 13 ori.

connect: Care este cel mai bine vândut smartphone produs de OPPO în România?

Cosmin Moldovan: În acest moment, portofoliul nostru de produse acoperă o gamă extinsă de cerințe din partea utilizatorilor, iar în curând veți vedea și mai multe produse și categorii noi. Dacă ne uităm la anul 2020, cele mai vândute sunt modele OPPO A, precum OPPO A72 sauA31. Însă putem spune câ începând cu trimestrul al treilea al anului trecut am înregistrat o creștere accelerată și pe segmentul modelelor Reno, susținută de Reno4 Pro, model cu tehnologie 5G încorporată, dar și de Reno4 Lite.

Pe lângă aceste modele consacrate de volum, pasionații de smartphone și-au arătat aprecierea și pentru Find X2 pro, flagship-ul nostru din 2020. În România există o categorie de utilizatori care au o afinitate pentru modelele de vârf, echipate cu cele mai noi tehnologii, iar pentru OPPO acest segment va fi în focus în perioada următoare.

connect: Cum v-a afectat situația medicală din 2020 și cum ați reușit să faceți față unui an dificil?

Cosmin Moldovan: În mod evident, această situație specială a afectat economia globală, nu doar piața de tehnologie și nu doar piața locală. Putem spune că suntem într-o industrie care nu a avut la fel de mult de suferit precum horeca, de exemplu. Însă anul 2020 a fost cu siguranță unul atipic, marcat de scăderi de peste 30% în lunile de lockdown, de exemplu. În cazul OPPO, lunile de lockdown au fost utilizate pentru construirea echipei și pentru rafinarea planului de lansare pe toate scenariile posibile de evoluție a pieței. A fost o perioadă de adaptare în timpul căreia am lucrat strâns cu partenerii din România astfel încât să găsim soluții rapide și eficiente, adaptate situației actuale din piață. Pentru noi, acest lucru a însemnat o implicare mai mare în zona de e-commerce, o eficientizare crescută a tuturor proceselor de business. Am fost convinși de reușita OPPO în România și am continuat investițiile, iar această strategie s-a dovedit eficientă.

connect: Cum vă așteptați să evolueze piața de smartphone-uri în 2021? Ce planuri aveți pentru anul în curs?

Cosmin Moldovan: Tocmai am încheiat un an total atipic pentru piața globală, nu doar pentru cea locală. Ne așteptăm la o revenire a pieței locale cât mai aproape de evoluția cu care suntem obișnuiți, dar este destul de dificil de prevăzut care vor fi toate implicațiile situației globale în care încă ne aflăm. Însă cu siguranță anul 2021 va fi unul de creștere accelerată a brandului OPPO în România, atât la nivel de percepție, cât și la nivel de vânzări. Lucrăm pe mai multe scenarii posibile de evoluție a pieței, cu un calendar de lansări bine stabilit, iar una dintre cele mai importante provocări pentru echipa noastră este ca anul acesta 1 din 8 români să achiziționeze un produs OPPO.

connect: Au existat probleme cu stocurile la distribuitorii OPPO? Ar trebui să ne așteptăm la probleme de logistică și aprovizionare în 2021?

Cosmin Moldovan: OPPO este un gigant global, iar investițiile în fabricile proprii s-au văzut anul trecut într-un impact minim în ceea ce privește disponibilitatea stocurilor. Centrele globale de producție din Indonezia, India, Algeria, Bangladesh sau cele din China Continentală au reușit anul trecut să asigure un flux continuu care să răspundă aproape în totalitate cerințelor formulate în piață. În prezent, am luat toate măsurile, astfel încât fluxul logistic OPPO să nu fie afectat și să putem livra produse conform cu cererea în creștere. Lucrăm strâns cu partenerii, astfel încât toate proiecțiile noastre de vânzări să se materializeze.

connect: OPPO a venit în România la scurtă vreme după ce Huawei a primit interdicția de a mai face comerț cu Statele Unite, fapt care a adus ulterior o serie de probleme, inclusiv imposibilitatea de a mai livra smartphone-uri cu Google Mobile Services. Cu toate astea, în România, cota de piața a Huawei Consumer Group s-a menținut. Când estimați că ați putea deveni numărul 2 în ceea ce privește numărul de unități livrate pe piața locală de smartphone- uri?

Cosmin Moldovan: Chiar dacă OPPO este prezent în România doar din a doua jumătate a lui 2020, afinitatea oamenilor pentru brandul nostru este una foarte mare. Aceștia apreciază produsele și tehnologia noastră. Vrem ca anul acesta să ducem produsele OPPO în mâinile a peste 500.000 de români. Aceasta este o evoluție nemaiîntâlnită pentru un brand de smartphone-uri și am încredere că avem atât portofoliul potrivit de produse, dar și echipa care să facă din acest obiectiv o realitate.

connect: Se zvonește că un nou smartphone Find X va fi lansat în martie sau aprilie. Care sunt caracteristicile pe care compania va miza la lansarea unui nou flagship? (n.red: Între timp, de la publicarea revistei și până astăzi, OPPO a lansat Find X3 Pro, review aici)

Cosmin Moldovan: Așa cum spuneam, avem pentru piața locală un calendar de lansări bine stabilit, ce include și cele mai avansate produse OPPO. Cu siguranță veți vedea și în România cel mai bun smartphone produs de OPPO vreodată.

connect: În afară de smartphone-uri, ce alte produse semnate OPPO se mai vând în România? Urmează să vedem noi categorii de produse disponibile în magazine?

Cosmin Moldovan: În acest moment, pe lângă smartphone-uri, fanii OPPO găsesc în magazinele din România și device-uri din categoria wearables sau căști wireless. Avem deja disponibile în acest moment OPPO Watch de 46 mm sau de 41 mm, sau căștile true wireless din seria Enco precum W11, W31, W51. De asemenea, veți vedea în curând și căștile Enco X, cele mai avansate modele dezvoltate împreună cu brandul HiFi danez Dynaudio. Totodată, lucrăm la extinderea portofoliul și în curând veți vedea nu doar noi produse, ci și noi categorii la nivel local.

connect: Ultima realizare a Institului de Cercetare și dezvoltare OPPO este un terminal cu ecran rulabil, modelul OPPO X. Consideri că este o piață pentru ecranele pliabile și/sau rulabile? Când estimați că vom vedea pe piața acest model rulabil?

Cosmin Moldovan: OPPO X este întradevăr cel mai avansat proiect tehnologic dezvoltat de OPPO până acum. Știm foarte bine că există un segment de super pasionați care urmăresc deviceuri cu ecrane pliabile, rulabile, extensibile.

connect: În toamna lui 2020 OPPO a pus bazele primului laborator 5G, iar cea mai mare parte din dispozitivele de pe piață sunt compatibile cu noul standard de conectivitate. Compania încearcă dezvoltarea comercială a tehnologiei pe piața globală, dar utilizatorii nu au, astăzi nevoia unei viteze neapărat mai mare. Când credeți că 5G va deveni mass-market și care sunt scenariile în care tehnologia va deveni cu adevărat utilă?

Cosmin Moldovan: Cred că în 2021 tehnologia 5G va fi esențială pentru cei care investesc într-un telefon cu un preț peste 400 de euro, iar pe acest segment noi venim în întâmpinarea utilizatorilor cu telefoanele Reno sau Find. OPPO este unul dintre cei mai activi promotori ai tehnologiei 5G, având deja echipe de R&D dedicate și alocând investiții importante pentru dezvoltarea acesteia. Să nu uităm că OPPO este primul brand care a lansat comercial un telefon 5G în Europa. Este de asemenea important să menționăm că dezvoltarea rețelelor 5G nu va avea ca beneficiu doar o viteză mai mare de transfer de date, ci se va vedea efectiv în posibilitatea utilizatorilor de a avea experiențe perfecte de gaming în cloud datorită latenței scăzute, ca să nu mai vorbim de beneficiile smart city, smart home, tratament medical la distanță, condus automatizat, producție automatizată sau inteligență artificială bazată pe platforme cloud.

Acestea sunt doar câteva exemple mari. Totuși, experții OPPO estimează că de regulă durează în jur de 10 ani pentru ca o tehnologie de comunicații de nouă generație să se transforme din concept în realitate, astfel că va mai trece o perioadă până când vom vedea aceste scenarii transformate într-un mod nou de a ne trăi viața de zi cu zi. connect: O întrebare obișnuită printre intervievații

connect. Care sunt dispozitivele OPPO pe care le folosești în activitățile de zi cu zi?

Cosmin Moldovan: Folosesc zilnic Find X2 Pro împreună cu căștile Enco Free, precum și un OPPO Watch.

Etichete: , ,