Studiu TNS Pentor: Aproximativ 90% din români au cel puţin două televizoare în casă

Scris de | 7 august, 2012
Studiu TNS Pentor: Aproximativ 90% din români au cel puţin două televizoare în casă

TNS Pentor a analizat într-un studiu realizat la finele anului trecut felul în care românii cumpără televizoare. Procentul românilor care deţin cel puţin două televizoare este de 90%, iar numărul celor ce deţin un televizor este semnificativ mai ales în rândul celor cu venituri familiale mai ridicate.

Aproape trei sferturi dintre respondenţii la studiul cerut de compania Toshiba (73%) au declarat că vor să achiziţioneze un televizor nou în următorii trei ani, iar 48% plănuiesc să o facă în anul imediat următor. În cazul celor din urmă, planul de achiziţie este, cu precădere, popular în rândul celor cu venituri familiale de cel puţin 3.000 lei. Cele mai întâlnite tipuri de TV-uri în casele românilor sunt CRT-urile (54%) şi LCD-urile (28%).

Site-urile producătorilor şi recomandările prietenilor şi familiei sunt sursele de informare folosite cel mai des de către români. Deşi în proporţie de 81%, aceştia vizitează site-ul pentru a se informa asupra produselor, majoritatea achiziţiilor (71%) se întâmplă în magazinele fizice, la diverşi retaileri.

Preţul şi ecranul sunt cruciale în alegerea modelului şi brandului. Pentru posesorii de Toshiba, cei mai importanţi factori au fost consumul redus de energie şi specificaţiile tehnice. Într-un clasament al criteriilor luate în considerare de români, brandul este abia pe locul al cincilea ca importanţă. Totuşi, în opinia românilor, brandul trebuie să fie garantul calităţii şi al preţului. Potrivit declaraţiilor, opiniile celorlalţi, după luarea deciziei de cumpărare, nu sunt aproape deloc luate în considerare.

Etichete: , , ,